Byte av drivknut
Är det någon som vet hur mycket kostar det att byta ut en drivknut på en bil och hur lång tid tar själva arbete ? har en Nissan 91. Tack för hjälpen
Är det någon som vet hur mycket kostar det att byta ut en drivknut på en bil och hur lång tid tar själva arbete ? har en Nissan 91. Tack för hjälpen
Ring mekonomen och fråga
2-3 timmar arbete, en drivknut lär troligen bli en drivaxel som kostar mellan 1000,oo och 3000,oo kronor beroende på var den köps mm.
Kan jag fortsätta och köra på en utsliten driv knut? den oväsnar när jag svänger till vänster. Är det farligt att köra så ?
nej det är inte farligt men du får inte köra kraftiga accelerationer när det låter om knuten när du köra rakt fram då kan det vara dax att byta för då kan det vara farligt att köra med bilen.
Drivknut på en nissan bör kosta ca 13-1700kr, jag byter den på 3/4- 1,5 timme.
TS:
Kör INTE med en sliten drivknut! Går den sönder går inte bilen att köra alls. Dvs. det händer ingenting när du försöker gasa. Du kan bli ståendes vart som helst. Har själv råkat ut för det!
Se till att få den bytt så fort som möjligt och kör inte om du inte absolut måste! Känner du nån händig person som kan hjälpa dig så finns det billiga drivknutar på Biltema för några hundralappar.
Tillägg: Har det börjat väsnas när du svänger är det bara en tidsfråga innan den är helt trasig. Byt snarast möjligt, det är farligt att köra så!
Är dåligt med drivknutar till nissan på biltema, har nyss köpt till syrrans primera och den kostade 1450kr
Albins farsa:
Till min gamla audi fanns det oftast delar på Biltema men visste inte att det var sämre med det till Nissan.
Mekonomen är ju ett bra alternativ annars.
Om TS har en Nissan Sunny finns det drivknutar på Biltema. Taskigt utbud när det bara finns för en bilmodell...
Biltemas knutar kan ibland ha generösa toleranser, den senaste knuten jag skulle montera ifrån dem fick jag sätta upp i svarven först o putsa ner innan den passade.
Surt om man inte har svarv eller lejer bort jobbet (=mer tid, mer pengar).
Iofs så har de knutarna gått 4000 mil utan problem efter detta men lite störande när man väl stod där.
Knutar köper jag numera på Mekonomen istället.