• mmlr

Levrat blod imens, missfallsorsak?

Hej, hoppas att någon kan hjälpa mig.. jag har nästan alltid små klumpar i mensen, och har hört att man kan få missfall pga att blodet koagulerar sig för snabbt? Kan det vara så att det är anledningen till mina två ganska tidiga missfall?
    vet ngn nåt om detta, så snälla svara på detta!

• Svar på tråden Levrat blod imens, missfallsorsak?
  • Kängu

Jag tror att det är vanligt att ha klumpar i mensblodet. Tror inte att man av det kan avgöra om ditt blod koagulerar för snabbt.
    Hoppas du lyckas på er tredjde gång istället.

• Skeppet

Hej!

Jag har också klumpig mens och 2 missfall bakom mig. Just nu går jag till akupunktör som skall hjälpa blodet att strömma igenom livmodern bättre. Dessutom tänker jag äta barnalbyl (1/3 tablett) om jag blir gravid.

Jag har gått på akupunktur i flera månader nu pga av att jag gör IVF och det är bra att börja behandlingen före proceduren. Mitt förra försök blev ingen graviditet. I alla fall: Min mens är betydligt mer ljusröd och klar med mindre klumpar pga av akupunkturen. Så jag skulle rekommendera detta.

Kram Skeppet

• Mael

Jag har också ofta klumpar i mensen och har haft 3 mf. Har dock i min utredning gjort koaguleringsprov och det är inte orsaken till mf i mitt fall. Så klumpigt kan det alltså vara utan att blodet kaogulerar ovanligt fort.

• AstridEster

Är inte klumparna slemhinnan som kommer ut? Tror de flesta har lite klumpar i mensblodet eller?

• Tjorvelina

Har oxå ör mig att klumparna som kommer är rester av slemhinnan det är helt normalt!

Svar på tråden Levrat blod imens, missfallsorsak?