• Karolina1

Vad gör en brudtärna?

Kanske korkad fråga, men jag har blivit frågad att vara en av tre brudtärnor på en kompis bröllop, men jag undrar - är det meningen att man ska göra något speciellt mer än att stötta kompisen på vägen fram till bröllopet, arrangera möhippa och stå med i kyrkan? Är det något speciellt som är förväntat av en?

• Svar på tråden Vad gör en brudtärna?
  • Jossebell

det beror nog en del på vad bruden förväntar att du ska göra. Men för övrigt så är det som du redan beskriver. Vill du veta mer så kolla gärna på brollopstorget.se

• Thursday

Det där varierar så oerhört mycket och alla lägger nog olika uppgifter på tärnorna. Själv förväntade jag bara av min tärna att hon skulle vara någorlunda prydlig, och vara med mig fram till vigseln, på salongen och sen var hon med vid fotograferingen. Hon läste en dikt också. En del verkar anse att tärnan ska i princip göra allt, t.ex. arrangera hela möhippan, göra sånghäften, baka kuvertbröden, vika pappaskar, skriva roliga sånger, allt iförd en hiskeligt ful och svindyr klänning som hon dessutom får betala själv. Mitt enda råd är TALA med din väninna, och få klart för dig exakt vad hon förväntar av dig.

Svar på tråden Vad gör en brudtärna?