"vit avföring"
Min dotter på två år har bajsat två ggr idag och färgen på det är helskumt. Gult, nästan vitt, helskumt. Har någon en bra förklaring på varför?
Min dotter på två år har bajsat två ggr idag och färgen på det är helskumt. Gult, nästan vitt, helskumt. Har någon en bra förklaring på varför?
Är det liksom kittfärgat? I så fall kan det bero på att det saknas galla... har hon nyligen varit magsjuk eller något sånt?
Jag tycker du skall ringa sjukvårdsupplysningen. Har läst någonstans att man bör kolla upp det om bajset är åt det vita hållet.
Det kan dock tyda på att maten passerat snabbt igenom matsmältningssystemet. Man kan även få det om man har problem med gallan.
mhmmm....kittfärgat var en bra förklaring på färgen. Hon har varit gasig i magen de senaste dagarna och krånglat lite med maten. Det går attans mycket magsjukor här just nu. öhhh, får nog ta och ringa sjukvårdsupplysningen...Tack, vad ni är gulliga som svarar snabbt!
hehehe...den vanliga förklaring... av vakta och se, fortsätter det så hör av er. gahhh...ständigt samma svar. pratade med hennes dagmamma som hon var hos igår och där är det tydligen magsjuka idag så det är antagligen det då.