• Cilla 69

hur ont gör det med värkarna innan man åker in?

Hej!
    Har nu rejält med värkar, ganska täta, men de gör inte så ont, har inte klockat dem heller, men känner att det trycker på nedåt och strålar ut i benen/höfterna. Har även ont i ryggen.
    Idag två veckor kvar till bf, så jag skulle bli förvånad om det var dags. Detta är andra barnet, men med första hade jag inga värkar när jag åkte in, så jag vet inte vad jag ska tro. Har dessutom väldigt svårt att tro det är dags eftersom dottern föddes i bf + 14.

Hur ont gör det egentligen? Och kan det vara på g?

• Svar på tråden hur ont gör det med värkarna innan man åker in?
  • jacklin

Min svägerska fick en dotter för 2 dagar sedan och hon hade jätte jätte ont när hon åkte in, och det hade tagit bara en timma att få så ont, fick ringa ambulans och 30 minuter från att de kom in föddes hon. Så där gick det fort.

• sunmaid

Man kan ju alltid åka in och kolla läget. Det kan ju gå ganska snabbt med andra barnet har man hört

• Lejonelle

Ring till förlossningen. De är ju experter inom ämnet och träffar ju på alla typer. Alla är vi ju olika. Dessutom kan väl två förlossningar (samma kvinna) skilja sig helt åt.

Önskar dig all lycka!!

• Cilla 69

Tack för snabba svar! Ojoj, så ont på en timma, det är vad det tar för maken att komma hem från jobbet, minst. Bebisen får gärna vänta lite, men jag har ju hela tiden sagt att ska det vara nån rättvisa i världen så borden tvåan komma bf - 14, och det är ju idag!

Nån annan som inte haft så vansinnigt ont och det varit på g ändå?

• sunmaid

JAg hade inte så ont. Första värken kom kl 12 på natten. Vaknade sen kl 5 av att de gjorde lite ondare så vi bestämmde oss för att åka in ändå. Fem timmar senare var han född!

Tycker du i alla fall ska ringa till bb med tanke på att det tar ett tag innan din man kommer hem...

• cirpa

Jag har heller ingen aning men jag skulle nog ringa upp till förlossningen och kolla!Jag har en hel del förvärkar själv...det känns typ som mensvärk...Jag hoppas hela tiden att det ska vara dax men tvivlar på det!Men dina värkar låter ju mera som "riktiga"!
    Lycka till!

• Smultron ett

När man inte står ut längre

• Cilla 69

Ska göra lite middag till mig och dottern nu, så man har lite energi i fall att... Fortsätter det så här så ringer jag förlossningen, lyckligtvis är det bara 5 min bilresa dit.

• Cilla 69

När man inte står ut längre är väl relativt, har hört/läst om såna som väntar sig det värsta och går hemma och väntar, men dfet blir aldrig riktigt outhärdligt, trots att det är på g. Och sen hinner de knappt in förrän det är klart.

• Husmamman

Tänk på att du är omföderska och att förlossningarna brukar gå snabbare då. Plus att du kanske öppnar dig snabbare. Inte så kul att komma in och vara öppen för mkt så att du inte hinner få till exempel eda om du planerat att få den. Ring och fråga:) Hoppas det är på G för dig i allafall, lycka till!

♥BF 14 januari 2007♥
  • Cilla 69

Ja, tack, alla! Det har lugnat sig nu, men det som jag känt idag var av helt annan kaliber än vad jag upplevt tidigare under grav. (och min förra förlossning började med vattenavgång) så därav min osäkerhet.

• Maggis Nervis

Jag stannade hemma lite för länge tror jag, hade jag stannat så länge att jag inte stått ut så hade hon kommit på hallgolvet

Jag fick inte ont förräns krystveärkarna satte in, jag var ändå 8cm öppen när jag kom in...

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Norpan81

Jag hade inte alls särskillt ont när vi åkte in, då hade jag haft värkar i ca 1,5 timme. Det gjorde inte jätteont när vi kom in heller, men öppen 10 cm och han är född 3 timmar efter värkstart.

• Eelle

för mig var det lika dant, hade värkar innan och min dotter e född 14 dagar innan bf. (detta min andra fölosning). jag hade tryck neråt och ont i ryggen några dagar innan. jag hade väl ont med jämna mellanrum, typ "svår" mensvärk innan vi åkte in, va då öppen bara 4 cm, men fick va kvar, sen tog de bara 4 timmar till hon va ute. lycka till!

• tjocken

Jag har skitont just nu!!!
    , nästan så jag inte överlever värkarna när dom kommer
    3-4 min imellan, värkarna håller i sig ca 1 min...
    Snart dags att åka in??!!

• tjocken

haft jämna värkar sen kl.20.00..

Svar på tråden hur ont gör det med värkarna innan man åker in?