• Anonym (Huvudvärk)

Svår huvudvärk gravid vecka 22

Jag är gravid i vecka 22 och har lidit utav svår huvud värk nästan vaje dag i ett par veckor nu..Jag tog upp den med min gyn läkare under en rutin kontroll så läkaren såg att jag mådde dåligt..Jag blir både bleck och rödsprängd i ögonen när det är som värst och så är alla ljud och ljus hämskt jobbigt..
    Läkren skrev ut dexofen och alvedeon  till mig att ta när det är så illa..
    Men han ville inte gå djupare in på varför jag har så ont..
    Så nu tar jag dessa tabletter som lindrar lite.
    Jag är nu bara lite nyfiken om det finns fler gravida som har eller har haft så ont i huvudet.
    Vad har ni fått för råd och vad kan orsaken vara..Kanske jag skulle kunna förebygga detta på något sätt..som det är nu kan jag vakna på morgonen med svår huvudvärk i kroppen  känns  det nästan som en baksmälla..

• Svar på tråden Svår huvudvärk gravid vecka 22
  • Anonym (jag med)

Precis som jag. O min BM är helt ointresserad.

• Anonym (Huvudvärk)

(jag med)
    jag fattar inte varför BM inte värkar bry sig..eller rättare sakt inte kan ge något mer råd en värktabletter..

• Tigertofflan

Jag har varit på VC för min huvudvärk som gravid.
    Har haft migrän med och väldigt stark huvudvärk.

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Nelly05

jag har också huvudvärk och fick dexofen, är det migrän går det ju inte att göra så mycket mer. Fick rådet att ta det lugnt men jag jobbar ju heltid och har en 1 1/2 åring så det blir inte mycket vila.

• Anonym (Huvudvärk)

nä det är ju inte så lätt att ta det lungt när man redan har barn sedan innan.
     och det har jag..Men att det onda i huvedet är där  när jag har haft en god lång natts sömn är så tråkigt..man borde ju vara utvilad då och lite känna sig piggare..sedan om det onda kommer efter en stressig dag är  det ju lättare att hantera even om det i sig är jobbigt också tycker jag...

• Laurin

Här är en till. Otroligt påfrestande att ha huvudvärk i princip varje dag...

• Anonym (hormoner)

hej
    Har haft så bägge mina graviditeter men inte lika jobbigt som du! Första gången jag råkade ut för det vaknade jag mitt i natten av att det blixtrade i huvudet. Hade så ont och var rädd att jag fått en hjärnblödning eftersom det kom så urakut!
    När jag pratade med BM fick jag en förklaring- en del gravida har det, det beror på hormonerna och har man otur kan man ha det hela graviditeten. Det kan också sluta när som helst. Mitt började kring v.20 ca och höll på i 5 v första graviditeten, ungefär likadant andra gången. Tack och lov hjälpte alvedon och hon sade att jag kunde ta så mkt som man får utan att behöva oroa mig. Hooppas det löser sig!

• Anonym (Huvudvärk)

jag vet inte hur det är med blodtrycket men i mina förra graviditer brukar det vara lågt.
    jag hoppas värkligen detta går över..det är inte många timmar som jag nte har ont just nu.
    BM har bara tagit mitt blodtryck  under inskrivingen när jag var där sist var det bara urin prov jag skulle lämna..

• Stålmamma

min bm tog mitt blodtryck varjegång och det tycker jag e en självklarhet så man ser att det inte e nån havandesskapsförgiftning på gång

Svar på tråden Svår huvudvärk gravid vecka 22