• Skogsstjärnan

Amway. Berätta allt ni vet om det!

Hej!

Mina släktingar (moster m. fam) håller på med Amway men jag och vår familj vet ingenting om detta. Jag skulle vilja veta mera för ju mer jag läser här och på nätet desto märkligare tycker jag att det är. De trådar jag hittade var avstängda för svar så jag hoppas att någon nappar på och berättar för mig här.

Är det så lurendrejeri och så sektliknande som det verkar?
    KAN man tjäna pengar på det? ÄR det lika seriöst som ett "vanligt" företag? Har förstått att man arbetar i team, men HUR arbetar man?

Skulle gärna fråga allt detta av min släkt men vi har aldrig tid att träffas numera... mycket på grund av Amway.

Hoppas någon kan hjälpa!!!!!

• Svar på tråden Amway. Berätta allt ni vet om det!
  • Anthonys mamma

Jag var med i det ett tag. Många säger att det är olagligt, jag vet inte. Däremot så vet jag att om man inte har en massa tid så är det inte något man vill ge sig in i. Det är dyrt i början och man ska typ lura in sina vänner. Man kan tjäna pengar, men det tar tid.

ღAnthony's mammaღ
  • Mirakel händer

Har också varit med i Amway, men gick ut nu i januari. Det tar tid att bygga upp en verksamhet som man ska kunna tjäna pengar. Det är dyra produkter som man inte vill lura på nära och kära. Visst produkterna räker länge. Men det kändes inte rätt ändå.

• S vali s

Olagligt är det inte, sen är det ju upp till var och en om man tycker om det eller ej.

Den late får brått när det blir kväll
  • Skogsstjärnan

Kul att få svar från folk som varit med!!!

Men upplevde ni det som en sekt? Är det "klappa i händerna möten", övertalningsförsök mm.

Det jag börjar undra över nu också är att min släkt inte vill prata om vad det hela går ut på via telefon utan vi ska boka en dag då vi ENBART pratar om detta. Det tycker jag verkar lite skumt, Ungefär som att de ska ha föredrag för oss. Är det som ett vanligt företag borde man väl kunna prata om det över en kopp kaffe eller bara i förbifarten. Eller???? Läste i en anna tråd att flera andra fått liknande bemötanden. Är det helt enkelt så att man inte får prata om det annat än öga mot öga? Så att man kan ha sina föredragspapper med???

Mera mera!!!

• Brucean

Enligt svenskt lexicon över sekter är den typen av organisationer just en sekt. Överhuvudtaget verkar de flesta typer av pyramidverksahheter gå under samma begrepp. Lexiconet namnger b la Natures Own och om jag inte är helt ute och cyklar även Amway.

• aquagirl

Mina förälldrar är med sedan 3 år och min mamma har slutat på sitt vanliga jobb nu i januari för att jobba med Amway. De har ALLA produkter, och allt är så bra (lite överdrivet tycker jag). Men som du säger: att de har inte tid med så mkt annat mä det, det har ett helt amway liv nu och är helt inne på Amway. Vi har valt att inte vara med pga. att jag käner att det typ tvinga på folk deras grejer och medlemsskap osv.

• Skogsstjärnan

Men tycker du aquagirl att det är en sekt? Tycker du att det är mycket hemligheter kring det och tycker du att de får prata öppet om Amway över en kopp kaffe med andra släktingar eller måste man liksom boka tid?

• aquagirl

Sekt? Jag vet inte men det är definitivt hemlighetsmakeri bakom Amway och det gillar inte jag, tycker att det är fel att "locka" folk på det sättet.

produkterna är jättebra, men man måste vara medlem och betala typ 1300 kr och sen är det bara att beställa.

Det är medeldyra grejer och det går bara att beställa via amway (på nätet).

Men de som håller på med Amway lägger ner mycket tid på amway, för det måste man om man ska lyckas, annars misslyckas man (jo, så säger dem).

Får jag fråga ungefär var dina släktingar bor?

• Anthonys mamma

Det var på Insider som de pratade om att det var olagligt, om att de hittat kryphål i lagen.
    De möten jag var på så var det klappa händerna och övertalningsförsök. De ringde till min mamma i fyra veckor efter att hon sagt nej om att vara med.....

ღAnthony's mammaღ
  • Mrs Ella

Du får jobba massor och tjänar ören.

Det är bara dem högt upp i pyramiden som tjänar på det. För det är ett pyramidspel även om de försöker övertyga dig om att det inte är det.

Svar på tråden Amway. Berätta allt ni vet om det!