• Marienil

Kan äl testen ge utslag flera gånger på 1 månad med några dagars mellanrum?

Jag tänkte testa med äl test den här månaden för att se när jag verkligen hade äl och jag kan säga att det verkligen inte har hjälpt....Jag är mer förvirrad än innan.

På dag 13 & 14 hade jag full stegring på testen.....sen blev det inget utslag alls på dag 15 och 16, sen på dag 17 blev det lite starkare igen och idag på dag 18 blev det jättestarkt igen.
    När har jag äl?

Igår på dag 17 fick jag världens äl flytning med, segt som bara den...usch...o idag har jag har massor med flytning med....Någon som varit med om det här?

Jättetacksam för svar...../ Marie

~~Pergotime knaprare, nu vill vi ha en 2007 Bebis~~
  • Svar på tråden Kan äl testen ge utslag flera gånger på 1 månad med några dagars mellanrum?
  • Tigertofflan

Hade du positivt test idag på dag 18? Eller var det bara lite mer?

Jag trot du hade äl första gången, när du hade fullt utslag. Man har nämligen LH-hormonet i kroppen hela tiden, och det kan synas på testen (även omd et inte blir positiva test)

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Marienil

Jag har positivt idag på dag 18 och jag hade även positivt på dag 13 & 14. Mellan dagarna hade jag inget utslag alls....Det var som ja hade 2 ägglossningar alltså.

Borde jag haft ägglossning på dag 13 alltså tror du?

• MaBinta
    Om jag får ge dig ett tips så tycker jag att du skall testa med CB digitalt ÄL test.
    Dom där billiga testerna anser jag vara skit, för man kan tolka dom precis hur som helst.

Prova med clearblue, så får du bara utslag den dag du VERKLIGEN HAR ägglossning.

Kram och lycka till!
    *~*One Goddess To Rule Them All*~*
  • Marienil

Ok, ja det kanske jag borde göra. Får väl köpa det till nästa månad då.
    Tack för era svar!

• Tigertofflan
    Marienil skrev 2007-01-26 22:22:50 följande:
    Jag har positivt idag på dag 18 och jag hade även positivt på dag 13 & 14. Mellan dagarna hade jag inget utslag alls....Det var som ja hade 2 ägglossningar alltså.Borde jag haft ägglossning på dag 13 alltså tror du?~~Pergotime knaprare, nu vill vi ha en 2007 Bebis~~
    Det är ju tolkningsfråga.....

Du hade alltså verkligen positiva äl-test och inte bara 2 streck på stickan??
  • Marienil

Ja jag hade fullt utslag....o idag hade jag fullt utslag igen, alltså att strecket mot "doppningsdelen" ska vara starkare än teststrecket, och det är det!
    Visst är det konstigt, men jag antar att jag ska gå etfer det som jag har nu, att jag alltså har äl nu. 
    Jag är på dag 19 och ägglossningen borde bli runt den dagen med pergotime som jag ätit den här månaden.

Tack för era svar...ikväll får det bli mys igen då

• Fidget

Hej!

Man kan ha ÄL två gånger på en månad. Ibland lyckas inte kroppen med att få ut ägget och då brukar den oftast försöka en gång till. Kanske var det det som hände?

• Tigertofflan

Stort lycka till i halmen

• Marienil

Tack alla!!!

Blir en myshelg som sagt..hehe

Ja kanske har haft 2 äl den här månaden då?

• carolinacarolina

ÄL-test visar ju ofta positivt på hcg-hormonet också. Alltså det som kroppen producerar vid graviditet. Så om du har tur kanske du hade ÄL då testet först visade det och nu visar testet positivt pga graviditet? Hoppas!

• Marienil

Ja det vore ju roligt om det kunde vara så...men jag känner på mej att så inte är fallet tyvärr.
    O ägglossningstest  kan väl inte visa positivt redan några dagar efter äl..om det nu skulle vara en graviditet?

• 4 prinsar

jo,möjligheten finns visst.jag tror du är gravid.men det är bara min gissning..

• Marienil

Okej, ja jag har ingen aning.....men jag tror inte jag är gravid. Vill inte hoppas för mycket...Kram på er!

• numbernine

Köp CB ägglossningstest. Så fort den ger utslag så behöver du inte testa mer. Spara de ev stickor som är över till nästa månad. Att du skulle ha 2 ÄL samma månad är inte särskilt troligt. Efter 1 1/2 års försök började vi med testerna. Hade inte sex förrän den gav utslag. (Sparade på kvaliteten). sen körde vi på dn dan den gav utslag och två dagar efter. Nu är jag gravid i v.11.

• Marienil

Okej, ja jag ska nog köpa dem tror jag tills nästa månad.
    Tack för inlägget & tipset!

Stort grattis till bebisen också! Glad

• Tyras

Numbernine; du säger att ni hade sex på dagen som CB ägglossningstest gav utslag + två dagar efter, menar du att möjligheten finns att bli gravid två dagar efter full stegring på ägglossningstestet?

• MaBinta
    Man har ju Äl 24-36 timmar efter stegring på testet.
  • numbernine

Stegringen på testet visar ju ägglossningen är på väg, Sker inom 48 timmar. Bäst är ju att ha sex på ägglossnings dagen eller dagen efter. vi ville inte ha sex dagar i rad därför blev det på utslag och två dagar efter. (Efter ett par månaders användning lärde jag mig nästan precis när ägglossningen var så då körde vi ett par dar innan oxå!

Svar på tråden Kan äl testen ge utslag flera gånger på 1 månad med några dagars mellanrum?