• Damien och Adrian

privata Göteborgspraktiker?

Hej, jag vill göra VUL/UL snart och är i v 8 (7+3) och tänkte gå privat. Det finns en barnmorskegrupp vid läppstiftet om jag förstått saken rätt, men även en praktik i Femman? Var? Finns det fler?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden privata Göteborgspraktiker?
  • numbernine

Det finns enn del bra.
    Jag gjorde VUL på Avenykliniken.
    Sen finns:
    Göteborgs Kvinnoklinik (Vestagatan)
    Torggatans gynmottagning
    En på Kungsgatan (Minns ej namnet)

• idde77

Det finns en som heter barnmorskegruppen, den ligger läppstiftet.
    Avenykliniken har väl inte graviditetsgynekologi? Jag gick där när hade cellförändringar å då sa min doktor att de inte har mottagning för gravida om inte det är nåt problem med dem.

• simåne

vad kostar det att göra VUL privat av ingen orsak mer än nyfikenhet?

• Maria 1978

Kan alla få göra Vul, eller måste man ha mf eller liknande bakom sig för att få göra det?

• numbernine

Hej
    på avenykliniken kostar det 200kr. de är inte jättepigga på att göra ett om man inte har en speciell anledning till oro eller MF bakom sig. Jag fick tjata lite.
    Kolla GKK annars.

• Damien och Adrian

Tack för alla tips!

Jag tänkte också tjata mig till ett då jag haft stora problem bli gravid tidigare och försökt med provrör osv. Man är lite orolig, det är en guldklimp i magen som jag väntat på i evigheter!

• elocin

Jag har gjort NUPP och KUBB på Vasakliniken hos Björn Andersch. Han gjorde ett sympatiskt intryck.

• april79

Anders Barth, gynekolog på avenyn gör VUL för 200 kr alternativt om du har frikort. Han var väl inte den mest sympatiska människa jag har träffat, men vill man bara veta att allt är ok så... jag sa att jag var orolig eftersom att jag haft väldigt värk och det var inga problem att få en tid. Har inte kvar hans tel nr men säkerligen finns det att hitta på internet om du googlar eller garanterat på gula sidorna.

• Damien och Adrian

ringde banrmorskegruppen de sa att man får gå privat - dvs de verkade inte alls vara privata och ville inte hjälpa till. Ska ringa vidare...

• numbernine

Lycka till!! Skriv gärna hur det gick.

• Damien och Adrian

Jag skapade en ny tråd - som heter gjort VUl elelr nåt! Blev så himla glad eftersom allt såg bra ut, är i 8+1 och hjärtat slog - det kunde man se! Jag såg armstumpar och ben, tror det var en liten svans där med!

Sambon tyckte det var fantastiskt - att få se lilla "Molvig" (asrbetsnamn på fostret bara innan vi vet könet) när ha ju inte kan se elelr uppleva något annat än det jag ananrs förmedlar.

Svar på tråden privata Göteborgspraktiker?