Bästa medlet mot kalk i duchkarbiner?
Tips tack, helst något bra på sprayflaska
Tips tack, helst något bra på sprayflaska
vill också veta..
Köp 12% ättika i matbutiken och ta en gammal sprayflaska (eller köp en tom) och spraya på duschen, vänta en stund och skölj igenom med varm vatten. Billigt och enkelt. Passa ögonen bara.
Jag brukar använda ättika för att det både är miljövänligt och skonsamt mot en själv. Och billigt.
Kalcinex är så himla starkt, tror inte det är bra för alla lister av gummi i duschen
cilit-bang,(stavningen??) det är bra tycker jag....
spraya på, skura av med en svamp, och spola av med duschen...
jag undrar lite över ättika-tipsen.... luktar det inte mycket ättika sen?? jag tycker att ättika luktar så hemskt....
Kalcinex absolut men akta lister och fogar, dessutom handsakr och skyddsglasögon då det är syra i.
men det blir rent som inget annat!
VIm eller va de nu heter är bra... Den i vit flaska som ej är spray....den är också väldigt bra.
Annars finns de där spray express som är tänkta just till duschen - Ajax tror jag att det är...
"jag undrar lite över ättika-tipsen.... luktar det inte mycket ättika sen?? jag tycker att ättika luktar så hemskt...."
Inte om man sköljer ordentligt med varmt vatten. Det mesta borde gå bort. För övrigt kan jag berätta att en skål med ättika stående på ett bord någon timma lätt tar bort röklukten om man haft rökande kompisar på besök.
Köp citronsyra och lös upp i vatten. Luktar inte som ättika gör, men funkar lika bra
EKJ76:
Håller med!