• Mamma Mysig

Bästa medlet mot kalk i duchkarbiner?

Tips tack, helst något bra på sprayflaska

• Svar på tråden Bästa medlet mot kalk i duchkarbiner?
  • Fjällsippa

Köp 12% ättika i matbutiken och ta en gammal sprayflaska (eller köp en tom) och spraya på duschen, vänta en stund och skölj igenom med varm vatten. Billigt och enkelt. Passa ögonen bara.

• helenasthlm
    Kalcinex-Nordex är absolut det bästa. Använde det mycke när jag jobbade på en saneringsfirma. Finns att köpa på bla färgbutiker....
    Älskar min Angelina!
  • Fjällsippa

Jag brukar använda ättika för att det både är miljövänligt och skonsamt mot en själv. Och billigt.

• Mamma Mysig

Kalcinex är så himla starkt, tror inte det är bra för alla lister av gummi i duschen

• mimmi 1

cilit-bang,(stavningen??) det är bra tycker jag....
    spraya på, skura av med en svamp, och spola av med duschen...

jag undrar lite över ättika-tipsen.... luktar det inte mycket ättika sen?? jag tycker att ättika luktar så hemskt....

• Muckarn

Kalcinex absolut men akta lister och fogar, dessutom handsakr och skyddsglasögon då det är syra i.
    men det blir rent som inget annat!

• Cluedo

VIm eller va de nu heter är bra... Den i vit flaska som ej är spray....den är också väldigt bra.
    Annars finns de där spray express som är tänkta just till duschen - Ajax tror jag att det är...

• Fjällsippa

"jag undrar lite över ättika-tipsen.... luktar det inte mycket ättika sen?? jag tycker att ättika luktar så hemskt...."

Inte om man sköljer ordentligt med varmt vatten. Det mesta borde gå bort. För övrigt kan jag berätta att en skål med ättika stående på ett bord någon timma lätt tar bort röklukten om man haft rökande kompisar på besök.

Svar på tråden Bästa medlet mot kalk i duchkarbiner?