• Anonym (prickig)

Hur undvika röda prickar vid rakning av underlivet?

Vad använder ni när ni rakar er? rakhyvel eller veet-kräm eller annat?
    Finns det något annars man kan "dutta" på eller smörja på efter rakning som gör att huden inte blir så irriterad?

Tacksam för tips

• Svar på tråden Hur undvika röda prickar vid rakning av underlivet?
  • Anonym

jag smörjer först med balsam sen låter det sitta en liten stund och använder rakhyveln, blir jättebra!

• Anonym

Stötte på ett tips och det var Helosansalva efter rakning och jag märker faktiskt skillnad.

• Anonym

jag brukar ta gubbens rakvatten o dutta på efter , svir som bara den men det blir inga prickar efter,.

• KarJac

Finns en rengöringsgel som heter "Intim" man  kan köpa på bland annat Coleros sexpartyn eller andra leksakssajter. Det är egentligen en gel man ska rengöra sexleksaker med men gör under efter rakning!

Din smurf på Fl
  • Anonym (prickig)

Tack för snabba svar. Ska testa!

• Anonym

haha jag skulle inte vilja lukta gubbe där nere..

• Anonym

DEODORANT med alcohol fungerar bra, blev lite schockad första gången ja hörde att man kunde använda det, provade och det fungerar jätte bra!

• Anonym (prickig)

Alltså:
    1: Smörja på med balsam, vänta en stund.
    2: Raka.
    3: "Efterbehandla" med tex: Helosan, Rakvatten, Treo, Intim-gel, Babyolja eller deodorant innehållande alkohol !

Känns som ca hälften av dessa lär svida som katten, men hjälper kanske desto mer. Helosan o Babyolja är nog lite mildare mot smärttröskeln.

Fin får lida pin som det heter

Tackar för tipsen!

Svar på tråden Hur undvika röda prickar vid rakning av underlivet?