• hej o hå i lingonskogen

Tips mot finnar!

Jag läste nyligen i en bok att man kan sätta en klick tandkräm på röda lysande finnar, om man vill att de ska synnas mindre. Man duttar helt enkelt tandkrämen på de knallrödafinnarna, låter de sitta en stund, och sköljer bort det efter en stund. Jag testade det här o det fungerade helt otroligt bra på min hud!Jag bara måste dela med mej om tipset..;)

Kanske någon annan har nå bra huskurer som de vill dela med sej?:D

• Svar på tråden Tips mot finnar!
  • ptoa

Först måste du ta reda på varför du får finnar.
    Det kan bero på dålig rengöring t ex eller påa tt din kost är inte näringsrik men med mkt socker och fett.

• hej o hå i lingonskogen

Jag får inte ofta finnar. Men det händer ju alltid nu och då... ;) och om man ska ut och inte vill att de ska lysa i ansiktet så kan det ju vara värt och testa:)

• Naimas mamma

Jag får alltid mer finnar vid äl. Det enda jag gör är att tvätta som vanligt morgon och kväll, låta bli att pilla på dom (svårt!) och duttar på sån där clerasilkräm som ska vara uttorkande...Eller så tar jag nåt annat, t.ex. handsprit, som också är uttorkande. Kanske inte så bra mot huden men finnen verkar försvinna fortare då!
    Sen går utbrottet över efter nån vecka som tur är.

• melonpuss

Ta en mosad magnecyl och blanda med lite alkohol. Brukade göra så när jag var yngre men tror inte det hjälpte så mycket. Använd mild tvål eller tvätta inte ansiktet med tvål överhuvudtaget. Undvik mjölkprodukter.

Svar på tråden Tips mot finnar!