• Anonym (Carro)

Min bonusson kom in till mig i duschen

Hej, när jag stod i dushen kom min 10 årige bonusson in i badrummet, klädde av sig och kom in i duschkabinen till mig. Vi har levt tillsammans i flera år och har en jättebra relation till varann. Så det kändes inte konstigt att stå där nakna tillsammans, därför lät jag honom vara kvar med mig.
    Hur hade ni gjort, hade ni kört ut honom ?
    Hur gör jag om han vill duscha fler gånger med mig ?

• Svar på tråden Min bonusson kom in till mig i duschen
  • BigRed

kört ut honom.
    eller sagt åt honom att han allt får vänta på sin tur nästa gång och gått ut själv.

• Birgitta2

Han är tio år, på väg in i puberteten... och inte din egen son. Jag hade sagt till honom att gå ut och vänta och duscha senare för sig själv. Känner spontant att detta inte verkar okey.

MEN... ett stort Men, om både känner sig bekväma med det så kanske det inte finns anledning att haussa upp det.

Som mamma, biologisk, skulle jag inte tycka det var ok att min tioårige son duschade med pappans sambo/fru.

• Urpan

Det är lite svårt att svara på!
    Jag vet inte hur eran familj är till sättet. Det kan ju vara lite svårare när det är ditt "bonusbarn".

Men jag tycker absolut inte att det behöver vara nåt "snuskigt" med det.

• MammaFia

Vi är inte så  pryda här hemma å gömmer oss när vi står i duschen eller likanande. Vi badar även nakna tillsammans på landet (i sjön då )

Men, jag hade inte ställt mig i duschkabinen med bonussonen eller min egen son för den delen. Inte när de är så stora. 
    Förstår at du blev lite ställd.

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • Anonym

För att inte skapa problem är det nog bra att få honom att förstå att han ska duscha själv. Hade blivit irriterad om jag varit hans biologiska mamma och fått reda på det!

• Ess

Jag hade också känt mig rätt obekväm, men jag hade nog försökt att lite skämtsamt säga att det var för trångt för två.

• evis m bebis

Jag hade nog sagt till, även min egen son, i den åldern!! Det finns ju ingen poäng med det? Sparade det vatten?

Jag hade även sagt till min dotter i den åldern faktiskt...

Det skulle kännas helt fel, de har ju duschat själva i flera år..

• Anonym (Carro)

Hej Mamma Fia, jo jag blev rätt så ställd. Det var inget som jag hade uppmuntrat honom till eller väntat mig. Visste inte riktigt hur jag skulle agera. Kände mig lite grym att skicka ut honom, ville inte göra honom ledsen.

Svar på tråden Min bonusson kom in till mig i duschen