Vad stog det i ert cellprovssvar?
Ni som fått "possitivt" cytologiprovsvar, vad stod det i ert brev? Stog det bara att provet visade på cellförändringar eller stog det att det visade på svaga/grava cellförändringar?
Ni som fått "possitivt" cytologiprovsvar, vad stod det i ert brev? Stog det bara att provet visade på cellförändringar eller stog det att det visade på svaga/grava cellförändringar?
det stog något i stil med "en beskedlig cellförändring" i mitt brev.
Vilket landsting hör du till?
västernorrland? hihi. sundsvall?
Ok, jag hör till västragötaland. I mitt stod det bara kort och gott cellförändringar så jag undrar om det är typ "mellanstarka" förändringar eller om det helt enkelt inte är definerat hur "grava" de är.
det vet de väl inte förrän de har gjort ännu ett test?
mina var iaf borta efter ett år. tack o lov.
Ok, jag menade vad det stog i det första resultatet. Det som tas hos bm efter den vanliga kallelsen. Vad stod det i det?
jamen, det var ju det jag menade också
men jag menar, de kanske inte riktigt vet hur allvarliga förändringarna är, föränn de har kollat en andra gång?
Så i ditt första svar så stod det alltså beskedliga cellförändringar? Då borde de ju kunna se på ett ungefär hur starka förändringar det är. Hur lång tid tog det innan du fick ta det andra provet?
ja, det kanske du har rätt i... det tog nog ca 8-9 månader innan jag fick nästa tid.
men är du orolig, så får du säkert komma tidigare om du ringer.