• Nenne2

Är det snyggt med vit fondvägg i barnrum?

Till mina 2 söner tänkte jag ha: I min 5-åringsrum blir det nog blåa tapeter eftersom han själv önskat det, med vit fondvägg. Till min 10-månaders son gröna tapeter med vit fondvägg. Är det snyggt eller tråkigt med vit fondvägg? Och är det fint att ha till dem båda? Har ni andra tips på vad som kan vara snygg färg på fondvägg till deras rum?

• Svar på tråden Är det snyggt med vit fondvägg i barnrum?
  • bluebride

enligt min mening så tycker jag vitt är så tråkigt, även bara om det är en vägg. I vår vardagsrum så har vi vita väggar och en vägg som är tapetserad med en terrakottatapet. Jag föredrar att ha samma på väggarna eller ha en fondvägg i en ljusare eller mörkare ton är resten av rummet. Men smaken är ju olika som sagt

• Nenne2

Ja, det låter snyggt. I ex rummet som är blått skulle man kunna ha en fondvägg som är mörkblå, samma sak i det gröna rummet, där skulle man kunna ha en mörkgrön fondvägg. Jag vill helst inte ha fondvägg med mönster på eftersom jag ska ha wallies på väggarna istället.

• Bettiz Angel

vi kommer ha kortväggarna ljusrosa och långväggarna vita i min dotters rum..
    tror det kommer bli ganska stilrent..
    så jag tror absolut att du kan ha vita fondväggar..

~♥♥~ Mamma till prinsessan Freja 060924 ~♥♥~
  • tejp

Jag tror att jag hellre skulle ha vita väggar med en blå eller grön fondvägg isf. Har lite svårt att tänka mig en vit fondvägg just Räcka ut tungan men det kanske blir jättefint också. Vitt skär sig ju inte mot något iaf. Vi har vita väggar med en färgad fondvägg. Finns att se i mitt galleri om du vill.

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus. Gravid bf 070425
  • Bettiz Angel

glömde säga att vi kommer ha rosa blomwallies i ena hörnet på det vita..
    sen kan du ju ha tex lampor el tavlor som färgsättare oxå..

~♥♥~ Mamma till prinsessan Freja 060924 ~♥♥~
  • bluebride

ok, då fattar jag vad det är

• Nenne2

Jag har tänkt att ha barbapappas familj som wallies på den vita fondväggen. Då blir det ju inte helvitt. Känner att jag inte vill ha ngn annan färg på den väggen eftersom det blir så mycket olika färger då.

• Thursday

Tror att det kan kännas lite konstigt med just en vit fonsvägg faktiskt... Svårt att förklara varför dock. Fondväggen ska ju "bryta av" mot de andra väggarna, men med tre färgade väggar blir det ju de som är fonden...

Svar på tråden Är det snyggt med vit fondvägg i barnrum?