• Kinne79

Vad har ni ingraverat i era förlovningsringar?

Jag och sambon funderar på vad vi vill ha ingraverat i våra förlovningsringar. Behöver tips på vad ni ute i fl-världen har?

Inte era kärleksförklaringar (även om det vore kul) utan mer om ni har datum/plats/namn/kärleksord/annat osv ingraverat.

Vad ska finnas med enligt traditionen?

Ungefär hur mycket får plats? (Speciellt med tanke på att min sambo bara ska ha 1 ring även efter vigseln)

• Svar på tråden Vad har ni ingraverat i era förlovningsringar?
  • Vampyr

jag har bara min sambos namn och datumen i min ring.. tycker det räcker mer än väl=9.. Grattis till förlovningen !!!..

• Fru Höstlöv

Traditionsenligt så står det partnerns namn och datum för förlovning i förlovningsringen, sen i vigselringen står det bådas namn och datum.
    Man kan också lägga till orten, kärleksförklaring eller en symbol.

Vi hade partnerns namn (bild hjärta) datum i våra förlovningsringar.

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
  • Cillalilla

Jag har namn, datum och plats ingraverat i förlovningsringen, i vigselringen är det P hjärta C, datum och plats.
    Då ringen är hög har vi skrivt "säj det igen" på högkanten. Där har vi även satt in en blå ädelsten när sonen kom. Lite gulligt minne. *hoppas på fler stenar i ringen*
    Detta är inget någon ser med blotta ögat. Mer som en grej mellan oss.

• Phantera
    Magnus 1/10 -98. Sen återstår halva ringen att gravera ngt på/i.
    Mannen har bara en ring, även efter giftermål. Ska gravera in bröllopsdagen där också. Har bara inte blivit av...
    ♥Denise ¤040920¤ ღ Daniela ¤060116¤♥
  • Kinne79

Tack för alla svar!

Nu vet jag bättre vad som ska stå i min, men är fortfarande lite fundersam på sambons ring om han skriver mitt namn + datum vid förlovning vad ska han då bara skriva datum vid vigsel?

• Rigmor Mortis

Tror det räcker med bara datumet vid vigsel ja. Min man har dock två ringar, precis som jag

• tinkerbell74

Inga namn, inget datum - bara ett "kärleksordspråk"

I vigselringen har vi också ett "kärleksordspråk" men även staden och årtalet.
    (min man bytte ring när vi gifte oss och la undan förlovningsringen)
    Vi är inte så traditionsbundna.

♥ Mamma till Ia 21 mån ♥ 12 dagar kvar till lillasyster kommer ♥
  • Kinne79

Vi är nog inte heller så traditionsenliga, men min sambo vill bara ha 1 ring och ha samma som vigselring.

Svar på tråden Vad har ni ingraverat i era förlovningsringar?