• Kickan 84

Tips på barnmorska i UMEÅ!

Någon som har ett tips på en bra och sympatisk barnmorska i Umeå?

ÄR äntligen gravid igen, haft missfall innan och mår inte så särskilt bra rent psykiskt så jag behöver någon som förstår min oro och är ett stöd, och som kanske kan remmitera mig vidare för VUL osv...

Så, någon som går hos en bra barnmorska i stan?

Stanna där du är! ♥
  • Svar på tråden Tips på barnmorska i UMEÅ!
  • Karro03

Jag har en kanon barnmorska. Hör till Backens familjecenter, Eva heter hon. Men jag undrar om man kan välja bm så eller om man måste gå till de som har det område man bor på.

• Kickan 84

Man har rätt att gå till den man själv vill.

Stanna där du är! ♥
  • Kickan 84

Någon som har erfarenhet av att ha behövt extra stöd, och fått göra tidigt UL/VUL?

Stanna där du är! ♥
  • nysignatur

Hej!
    Jag fick göra två tidiga VUL pga oro. Hade då gått igenom två missfall innan.

• Kickan 84

nyatag: Vilken barnmorska remitterade dig till det?

Stanna där du är! ♥
  • trötter32

Hej!
    Jag var väldigt orolig själv och ringde därför till Kvinnokliniken. (Hade haft en blödning och fått höra att det var mf, för att sen få höra att det inte var det...) Sa att jag inte stod ut med ovissheten och då fick vi kommma dit. Tror att det funkar med att bara ringa dit och berätta hur orolig man är och att säga man bara måste få komma. Med mig var de lyhörda för min oro. Lycka till!

• Kickan 84

Vid min förra graviditet ringde jag till KK av just den anledningen men fick så fruktansvärt dåligt bemötande. Var en sköterska som bara pratade om missfall och hur vanligt det var HELA tiden och gjorde mig ännu oroligare, plus att hon hela tiden påpekade att sådan verksamhet sysslar de minsann inte med där!

Stanna där du är! ♥
  • trötter32

USch! Förstår om du inte vill göra om det samtalet! Blir så arg när jag hör det! Att det är vanligt vet man ju redan. Om du orkar kan du ju prova ringa igen, det finns ju de som är vettiga där också. Berätta din historia och kräv att få komma, säg hur orolig du är och hur dåligt du mår. Du har faktiskt rätt att få komma dit.

Vet tyvärr inte hur det funkar om man går via bm.
    Jag går hos en bm på Dragonens vc. Hon är ok, upplever bara att det är mycket där och därför rätt stressigt.

• Kickan 84

Får se hur jag gör, måste nog kontakta KK och den läkare som behandlat mig där, blev nämligen gravid med pergotime.

Jag får se hur jag gör, har fått hos en gullig BM tidigare, inte på det område där vi bor nu men jag funderar på henne eventuellt, men jag känner mig inte 100% säker ännu. Hur sent kan man boka egentligen?

Stanna där du är! ♥
Svar på tråden Tips på barnmorska i UMEÅ!