• Tessa17

Kostnaden på byte av kopplingen

hej,Kopplingen på min Nissan 91 är utsliten och den måste bytas ut,enligt e bilmekaniken på verkstad,han gav mig en kostnadsförslag som låg på 4000kr(fyra tusen). Kostar det verkligen så mycket att byta ut en koppling på verkstad? Är det någon som vet? Tack för hjälpen

• Svar på tråden Kostnaden på byte av kopplingen
  • jezz1978

Min sambo tyckte tom att det lät billigt. Det är tydligen en del jobb att byta den.

• Petris o Limpan

Min svägerska bytte nyligen och hon betalade 3000 men utan kvitto!!!!

• Loisan82

7000:- ca kostar det att byta på en volvo 850 iaf,så 4000:- är nog inte så farligt.

• K J N

Mycket bra pris med 4000 kr för ett kopplingsbyte, är det verkligen ett jobb med kvitto..?

Att byta koppling är inget kul eller enkelt arbete, ens när man brukar skruva med bilar lite till husbehov.

Vissa bilar behöver även specialverktyg för att centrera kopplingen och arbetet är ofta tidsödande (=dyrt).

Ett kopplingsbyte kan kosta mellan 3000 till 15.000 kr beroende på vilken bil det handlar om.

En del bilar har riktig usla konstruktioner där man måste lyfta/tilta hela motorn för att komma åt vilket kan dra iväg kostnaden ännu värre.

Svar på tråden Kostnaden på byte av kopplingen