• 77ann

7-8 månaders- det härliga bebislivet!!

Jag är så nyfiken! Vad gör era barn under dagarna? Hur tar de sig fram, vad säger de, vad kan de göra för roliga saker, vad äter de helst, roligaste leksaken, roligaste leken, bästa stunden??? Ja, vad som helst ni nu kommer på!!

• Svar på tråden 7-8 månaders- det härliga bebislivet!!
  • lena86

ja min son kryper och snart går han är 8 månade.. så ja kan säga här är de inte lung och ro:D

• Muumin

Min son är 8 mån imorgon. Han har precis lärt sig att sitta ordentligt, men krypa.. nej. Men rulla o åla kan han, men inte så långt än så länge.. *tur* Han "pratar" som bara den o älskar att leka tittut Gråter inte särkilt mycket förhuvudtaget faktiskt *skönt* Hans favoritleksak är en telefon med låtande knappar o favoritkäket är gröt.
    Han hatar att sätta på sig overall men älskar att åka vagn. Åka i pulkabacken var helt ointressant. Det bästa är på kvällen när han ammas o får en flaska välling. det är såå mysigt

• labolina5

ja det är en underbar ålder nu! min tjej gillar inte heller overallen...men annars är hon väldigt glad* gillar bäst pasta med kyckling eller gröt, är bara intresserad av leksakerna som låter och spelar musik just nu...bästa stunden tycker jag också är kvällsmyset:) hon sitter själv och gillar när man busar med henne!

• 77ann

Jag kan ju berätta att min 7 1/2 månaders kille är en solstråle. Ledsen är han sällan, i stort sett bara när han blir övertrött och inte kan koppla av. Krypa? nä varför krypa när man kan sitta skönt på golvet utan att behöva anstränga sig. Däremot att gå när mamma och pappa håller i händerna, det är ibland det roligaste som finns!! Att åka pulka istoppad en skön åkpåse, och somna gott, det är mysigt!

• frikadellen78

MIn tjej är snart 7 mnader och sitter jättebra. Hon har de senaste dagarna börja hasa sig framåt. Hon kryper inte, men står upp på alla fyra och gungar fram och tillbaka. Hon äter allt hon får smaka på och HIPP's äpple och pärongröt är favoriten. Har börjat banka alla leksaker i golvet och ibland slår hon ihop två saker.

• hacke

Prinsessan blir 8 månader på fredag. Hon är otroligt verbal, hon gurglar och morrar och vrålar om vart annat.Hennes favorit denna vecka är att gå upp i så gäll ton som möjligt och när hon lyckas flinar hon som bara den. Hon är en riktig natt uggla och sover alltid tll minst 9. På kvällarna håller hon låda så man knappt kan prata med varandra
    Hon sitter upp själv och leker,verkligen hatar att åka vagn ,gillar inte att ligga på mage, älskar att titta på hundarna och hästarna och är ett riktigt matvrak.Hon har humor och har precis börjat leka tittut leken. Världens goaste som älskar att köra rundor i sin gåstol!

• Fiaspel

Min minsta flicka är 7 1/2 månad. Hon har krupit ett par veckor och det går rätt fort nu! Hon har kommit fram till att storasysters rum är det bästa i huset och är gärna där, allt som syrran gör är roligt förresten.

Annars är det kul att undersöka allt som man helt plötsligt når - gardinerna, dörrarna, alla sladdar, mammas stora palm. Ja - det är mycket kollande!

Roligaste leksaken är en gammal fjärrkontroll och olika bollar.

• Strutis

Min son är 7 1/2 månad. Han sitter stadigt, skrattar o ler mycket, endel gnäll oxå om han inte är i famnen. Inge kryp än, han gillar inte att ligga på mage så det blir ju inte så mycket träning på det heller. Väääldigt mammig, och bökig om nätterna, ska sova i min famn med tutten i munnen, phuu- min rygg gör ont-. Har två tänder nere fram, kan säga titta, och sträcker armarna emot mig när jag säger kom då o gör detsamma mot honom:)
    Gillar gröt, mjölkfri pga allergi, äter maten som serveras, oftast samma som resten av familjen, bara det är utan salt...
    Älskar storebror och Mora Träsk
    Är hur gullig som helst:)
    //K

• Doudoune

8 månader: Sitter bra, blir förnärmad så fort man försöker lägga henne i krypställing. Vill stå hela tiden. Säger mamma och "pa-pa-pa" (alltid viskandes). Gillar den mesta maten, men har svårt med bitar (kräks eller sätter i halsen). Gosar, Pussar. Förstår saker som "kan du ge mig..." Har tänder i både under-och överkäken. Sömnar jättétrött runt 19, vaknar just nu alldeles för tidigt, vid 6. Hon älskar att titta på folk och särskilt andra barn. Är i en underbar period!!

• Martina 76

7 månader: Han sitter stadigt och rullar omkring över golvet. Har börjat ta sig framåt ålandes, men inte med någon vidare hastighet ännu. Han pratar väldigt mycket, säger mamama, nanana och dadada, och skrattar ännu mer. När man gör vissa ljud eller kittlar honom kiknar han av skratt! Älskar all mat jag lagar! Gillar att sitta med vid bordet när vi äter o knapra på ett kex!

Det är en härligt ålder!

• Mickan I

Min lilla busunge blir åtta månader imorgon!! Han kryper, sitter stadigt, säger mamma, pappa och stod själv för första gången igår!! Älskar att leka med andra bebisar.. Är ett matvrak!

• verajuni06

Min 7,5 månaders tjej gillar att gunga loss ordentligt i sin babysitter. Annars tassar hon efter mig i sin gåstol. 20-minuters pass funkar gåstolen i alla fall. Igår kom hon på hur man drar ut lådorna i köket så då fick vi snabbt flytta iväg vassa föremål. Krypa är hon inte intresserad av ännu. Sitta å stå är så mycket roligare. Hon har precis lärt sig att snurra runt pch backa när hon ligger på mage, men oftast vill hon inte alls ligga på mage. Vi har en liten hund som sjunger olika sånger när man trycker på tassar och öron och den är riktigt populär. Likaså en sån telefon med knappar med ljud. Annars har hon fått ett par egna fjärrkontroller och en telefon så hon slipper kasta sönder de "riktiga".

Hon älskar all mat och all gröt och att gå på promenad i vagnen men påklädningen är riktigt riktigt jobbig samt de första 5 minuterna i vagnen när vi fortfarande är inomhus. Hon åmar sig och ålar sig som att hon har ont, men det blir väl varmt med alla kläderna. Nu har hon börjar jobba sig vid blöjbytena och går upp i brygga. Får kanske testa såna där up&go-blöjor - någon som börjar med dem ännu?
    Rolig tråd och spännande att följa. Svårt att aktivera dem på dagarna tycker jag ibland.

• Miss Maja

Min lillkille på 7 1/2 månad älskar verkligen livet för han är glad jämt. Säger aldrig till eller blir arg inte ens när han är hungrig, trött (om han inte blir övertrött) eller behöver ny blöja. Han sitter själv sen några månader tillbaka och nu idagarna har han lärt sig krypa. Han älskar sin gåstol och att bada är riktigt kul. Att åka vagn är mysigt och pulka det är toppen. Än så länge säger han da da da, na na na och ooooh ooooh. Han är helt underbar......

• SMALLER

Min kille är 7 månader sitter själv, men slänger sig gärna helt handlöst efter nya roliga saker. Röjer gärna bland dvdskivor och rycker loss luckor från videon
    Han babblar all sin vakna tid men inga ord ännu mer än ett ljud som låter som hej. Sedan säger pappa att ibland låter han som en skällande diktator som håller tal för sitt folk
    Vill inte sitta i babysittern utan försöker gärna ta sig ur den.
    Har börjat ställa sig i krypställning men inte riktigt fattat hur han ska göra sedan, drar sig fram på mage går lättare. Klättrar gärna på mamma och pappa då dem sitter på golvet med honom.
    Vill gärna vara med och nyfiken på allt och har alltid ett topphumör, vilket mamma och pappa tycker är skönt eftersom han sover OTROLIGT lite både under dagar och nätter så hans underbara humör gör att tröttheten glöms bort.
    Äter gärna mat och gröt, favoritmat som alltid äts med stor aptit är fisk.
    Tycker sådär om vagnen, men lillkillen har aldrig riktigt gillat att sitta i vagn.
    Otroligt bortskämd med kärlek från sina storasystrar som avgudar lillebror och lillebror avgudar sina storasystrar.

• hjärtat06

Min dotter är snart 7½ månad och hon är sååååå söt! Babblar mycket, en hel del olika ljud, men inget riktigt ord ännu. Gröt är jättegott men vanlig mat är inte direkt någon favorit (förutom majs och potatis...gott!). Hon kryper inte men började att dra sig fram för en vecka sen. Hon ligger på mage, sätter handflatorna på golvet och sen drar hon. Och fort går det!
    Hennes favoritleksaker är nog allt hon inte får ha, t ex babyvakten och fjärrkontroller
    Hon sitter upp själv sen några veckor tillbaks.
    Höjdpunkten är nattningen på kvällen. Då står hon i Pappas knä, jag sjunger "Hajarna"-låten och tar hennes arm, ben o.s.v. medan Pappa "dansar" med henne i takt. Hon tjuter av skratt!!!

Svar på tråden 7-8 månaders- det härliga bebislivet!!