• triump

har ni gett upp kaffe drickandet.

ja min fråga lyder som rubriken. hur har ni gjort med kaffe drickandet.

jag minskade under en period och drack knappt något kaffe. men nu när jag börjat piggna till har även kaffesuget vaknat. så hur skall man göra vore gott med en kopp just nu och funderar på om min dags kvot är fylld eller om jag skall njuta av ett kvällsfika.

• Svar på tråden har ni gett upp kaffe drickandet.
  • turia

max 3 koppar per dag...jag dricker kaffe än..var en period när jag inte gillade det..men nu e man nästan som vanligt igen

• Elinmamma

JAg brukar vara en kaffetant och under förra graviditeten drack jag kaffe som vanligt men nu kan jag knappt dricka en halv kopp utan att må illa... Vissa dagar går det bättre men allt som oftats skippar jag det helt...

• Liria

Dricker på morgonen (läs tvingar i mig) eftersom jag är rädd att jag ska få migrän annars. Alla övriga kaffekoppar under dagen har jag bytt ut mot te. Om jag var riktigt sugen skulle jag nog ta en kopp extra men jag såg graviditeten som ett bra tillfälle att dra ner på kaffedrickandet.

• Popflickan

Jag drack ett par koppar dagligen innan graviditeten, nu har jag inte det minsta sug efter det! Tycker inte ens att ett nyöppnat kaffepaket luktar särskilt gott! Dricker dock te nu istället på mornarna...

• triump

skönt att höra att det nån mer kaffe drickare. jag har med hört att man max skall hålla sig till tre koppar. och om jag tänker efter drack jag nog bara en och en halv idag, så sätter väl på bryggaren. det är nog bäst att hålla sig till det rekomenderade kaffe intaget.

konstigt bara att suget kom tillbax men man är ju lite mer sig själv numera.

• Vintersaga

Jag dricker bara någon gån per vecka, ibland mer sällan och ibland oftare. Men jag dricker alltid med hälften varm mjölk, och alltid smaksatt nymalet kaffe. Kan ju lyxa till det när man dricker så sällan.
    Dricker så sällan och med mjölken för uppstötingarna blir hemska annars.

• Sunshine78

JAg dricker inte kaffe alls nu(har druckit kanske fyra koppar på 6 veckor)
    Har riktig avsmak för det!Usch!

• triump

ojdå, många som inte klarar av att dricka kaffe? men det är tur att det finns ett gott alternativ i te.

• Fillifjonkan

Oh nej! Kaffet kan jag inte ge upp helt, men jag dricker inga mängder. 3-5 koppar om dagen, men jag dricker endast pulverkaffe så det är ju inte lika starkt eller koffeinrikt som bryggkaffe.

• snutti

Jag känner precis som du triump...

Men dricker inte mer än tre koppar koffein per dag... och ska jag dricka Café au lait blir det bara en gång den dagen..

Men jag längtar efter att få hinka i mig kaffe igen, det är ju min stora last

Svar på tråden har ni gett upp kaffe drickandet.