• skotertjej

Sammandragningar ca var 10 min. Långt kvar?

Har nu sammandragningar med ca 10 min mellan.
    Har haft hela eftermiddagen och kvällen.
    De gör inte ont men spänner väldigt mycket och det känns som om de är kraftigare nu än tidigare.

Är det vanligt att man har så här flera dagar innan eller börjar det närma sig?

Har BF på fredag så det kan ju bli när som helst nu.

Sonen kom 2 dagar innan.
    Men då gick vattnet så jag hade aldrig några sammandragningar eller värkar innan.

Vad tror ni?
    Hur långt kan det vara kvar?

Svårt att svara på kanske för det är väl så olika, men ändå.

Vill ju att det ska vara på g snart.

• Svar på tråden Sammandragningar ca var 10 min. Långt kvar?
  • jezzzica

åhh spännande!!!

det är nog dags ganska snart skulle jag vilja säga

• MeNoLike

min bm sa att man skulle åka in när det är 5 min mellan.. fast det beror ju på hur långt du har tills dit du ska föda (vi har 6 mil)

• skotertjej

Vi har 7 mil till BB.

Men borde det inte göra riktigt ont vid sammandragningarna eller kan det vara lite mildare så här i början?

Känns ju inte riktigt som värkar då jag minns att jag hade fruktansvärt ont i ryggen då.

• jezzzica

jag tror du skall gå efter tätheten faktiskt....det finns ju de som inte har särskilt ont.  Ring och prata med förlossningen om det är så att det blir mycket tätare

• skotertjej

Det varierar mellan 7-10 min nu mellan sammandragningarna.

Ska nog gå och lägga mig och sova nu för man vet ju som sagt aldrig hur det blir.

• MeNoLike

jaru jag har inte fött barn så jag har ingen aning om hur det ska kännas... men ring förlossningen och fråga va dom säger

• skotertjej

Dom kommer nog inte att säga så mycket om jag ringer förlossningen redan nu antar jag.
    Det är ju inga våldsamma värkar så jag tror jag lugnar mig och ser hur det är när jag vaknar i morg,om jag inte vaknar innan

• MeNoLike

ok :)) lycka till iaf!! ska försöka hålla mina inne tills i början på april iaf jag

• skotertjej

MeNoLike - Åh, väntar du tvillingar?

• LizLiz76

Oj.. låter som när min förlossning började o det tog 60 timmar efter att sammandragningarna börjat göra ont. Men du slipper säkert sånt, det är väl din nr.2 då ska det gå snabbare!

Lycka till!

• Golddigga

hur har det gått.??

jag har haft samma som du regelbundna förvärkar i fredags natt/morgon men som avtagit efter dusch och alvedon och fortfarande ingen bebis.....men man kan ju hoppas att det drar igång snart...

vecka 40 bf 1 feb

• skotertjej

Ingen bebis i siktet ännu.
    Sammandragningarna kommer fortfarande med ca 7-10 min mellan men nu när jag är uppe och rör mig mer så känns de mycket mindre, tyvärr.
    Så jag antar att jag får vänta lite till.
    Det kan väl säkert hålla på så här i flera dagar vad jag förstår.
    Men man hoppas ju.

Svar på tråden Sammandragningar ca var 10 min. Långt kvar?