• Fragar­ia
    Äldre 27 Jan 23:51
    4955 visningar
    16 svar
    16
    4955

    Svullen i munnen av chips

    Varför blir jag helt svullen i munnen av chips? Är det kryddorna eller? Fler som reagerar så?

  • Svar på tråden Svullen i munnen av chips
  • bluebr­ide
    Äldre 27 Jan 23:59
    #1

    antagligen något i chipsen du inte tål

  • mama80
    Äldre 28 Jan 00:00
    #2

    Finns det konserveringsmedel i chips? kan ju vara det i så fall

  • mama80
    Äldre 28 Jan 00:00
    #3

    Nu lät jag lite trög va,

  • Fragar­ia
    Äldre 28 Jan 00:00
    #4

    Har ju inte blivit det förut, men nu plötsligt blir jag det av apelsinjuice och chips.. Vad kan det vara för ingrediens då?

  • bluebr­ide
    Äldre 28 Jan 00:01
    #5

    märklig kombination. jag tål inte citrusfrukter, av vilken anledning vet jag inte. men vad finns i jucie och chips?

  • Fragar­ia
    Äldre 28 Jan 00:03
    #6

    Ingen aning. Har blivit känslig helt plötsligt och helt "sliten" i munnen.

  • bluebr­ide
    Äldre 28 Jan 00:05
    #7

    känner du av något av detta imorrn när du vaknar så ring din vårdcentral och be om råd, ifall du borde göra ett allergitest

  • Fragar­ia
    Äldre 28 Jan 00:07
    #8

    Kan man få allergi så fort då? Alltså, jag gjorde ett sånt test för ett par år sen, men man kanske borde göra det ändå.

  • NoAnge­l
    Äldre 28 Jan 00:07
    #9

    Du kanske bara är kännslig av någon anledning, typ när det är väldigt salt (chipsen) eller surt av juicen?

  • Fragar­ia
    Äldre 28 Jan 00:08
    #10

    Ja, det är möjligt. Obehagligt iaf eftersom det inte brukar försvinna så fort, utan hålla i sig några dagar.

  • bluebr­ide
    Äldre 28 Jan 00:09
    #11

    jag har fått mina ganska plötsligt. detsamma gäller tomater, klarar jag inte heller av. du må tro vad jobbigt när det gäller citrusfrukter och varendra resturang ska lägga lime eller citron i drickat, förstör det ju, blääääääääää

  • Fragar­ia
    Äldre 28 Jan 00:10
    #12

    Förstår det, hoppas inte mitt blir lika jobbigt.

  • Fragar­ia
    Äldre 28 Jan 00:31
    #13

    Har käkat fil nu i hopp om att det ska bli en mer normal balans.. Knäpp man är.. Jag ska ju jobba imorrn, ska jag va helt svullen då som en annan shar-pei?

  • bluebr­ide
    Äldre 28 Jan 10:13
    #14

    hur har det gått?

  • Äldre 28 Jan 10:20
    #15

    Jag brukar riva mig på tandköttet när jag äter chips och bli öm och lite svullen. Om man äter chips och sedan redan är "skadad" i munnen när man äter det andra kanske det känns...

    Både citrusfrukter och tomater brukar svida på mina läppar ibland, så det är väl nåt starkt i.

  • Kronk
    Sat 13 Feb 2021 12:20
    #16

    Min vän Simon äter väldigt mycket chips, men jag tror inte han har stött på det här problemet. Tänker ändå att han kan hjälpa oss i denna fråga pga hans stora erfarenhet och expertis inom chips, han är superbra på att veta skillnader mellan olika sorter osv. 

    Vad tror du Simon? 

Svar på tråden Svullen i munnen av chips