• gullehjärtans

Täppt i näsan? Snabbt svar gärna

Min tjej har under en längre period varit täppt i näsan av och till. Får ta näsdroppar en gång om dagen, varannan dag eller var tredje, ibland varje dag. Sammanlagt är det ändå inte tio dagar och heller inte sammanhängande. Hon har bara fått på tidig tidig morgon en gång per dygn...HUR SKA JAG RÄKNA? Kan jag fortsätta att ge när det är så sälla som varannan dag eller så?

Tips på vad som underlättar? Prövat med både näsdroppar och koksaltlösning men hjälper så där...snoret är kvar och¨åker in och ut..skulle gärna vilja suga ut det?

Har hört att det ska finnas någon sådan sug att köpa? Fungerar den bra elller?

• Svar på tråden Täppt i näsan? Snabbt svar gärna
  • sweetmommy

Det finns att köpa "snorsugar" på apoteket, du kan oxå försöka massera lite lätt högt upp på näsan samt massera bihålorna lite... Och du kan fortsätta att ge näsdroppar till kvällen, men egentligen skulle du kontakta en läkare för att höra om det är OK.

• Rettis

Snorsugarna är ganska bra!! De hjälper för stunden iaf!!
    Jag hade en sån när mina barn var små och det var väl lite krångligt att sätta dit den,suga och hålla fast barnet samtidigt, men efter ett par gånger upptäckte de att det inte alls var så farligt som det kanske kändes!

• Anna m Hampus och liten i magen

Jag kan starkt rekommendera snorsugen, den e kanon! Malte ler som en sol efteråt.

• Anna m Hampus och liten i magen

Man kan köpa den på nätet oxå, tror inte alla apotek har såna, inte här iaf.

• Fina Elina

Det finns även på babyproffsen eller liknande butik..snorsug alltså. Den heter "näsfrida" där och fungerar super, tycker jag.Vad gäller koksaltlösning så är det nog ingen fara att fortsätta att ge, vet dock inte hur det är med nässpray. Har själv aldrig använt det. Min tjej är också förkyld just nu, inget skoj alls. Det tar ju sån tid för de att bli friska till skillnad från oss..

• Mafioso

Använd snorsugen med måtta dock. Det är lätt att slemhinnorna i näsan skadas annars, det är därför dom inte säljs på apoteket längre.

• Fina Elina

Jag frågade bvc angående näsfrida om det kan skada näsan på något sätt om man använder den ofta. De svara att det inte kan skada överhuvudtaget med tanke på att det är inget verktyg som körs upp i näsan. Man sätter ju bara den lätt vid näsmynningen och suger ut. Ska vara precis som när vi snyter oss. Så det är ingen fara att använda den ofta...

• gullehjärtans

Kanon, jag ska åka till babyproffsen direkt... hon sover väldigt oroligt nu stackars tjej...man vill ju bara att hon ska snyta ur sig det :)

• En Frida

Näsfrida finns att köpa på babyproffsen.

• Fina Elina

vet vad du menar...de har det inte lätt de små snoriga liven. lycka till!

• Miss Upsey Daisey

prova med koksaltlösning om du gett näsdroppar under en längre tid. De "spolar rent" och rensar.

• biomedbonus

kan man köpa näsfrida på nätet?

• Linrob

Har hört att brsötmjölk ska fungera lika bra som näsdroppar. Ska testa det om min kille blir täppt i näsan.

• idis78

Vi har förts gett koksalt, väntat en stund och sedan använt näsfridan

• Knara

Min bvc-tant sa att slemhinnorna kan bli lite torra av koksalt, jag brukar växla mellan det och bröstmjölk (oftast), går att droppa i med en tom koksalt-pipett. Näsfridan funkar jättebra tycker jag med, hon gallskriker lite, men sen blir hon nöjd.

Svar på tråden Täppt i näsan? Snabbt svar gärna