• BaraPyssel

Vita fläckar på tänderna!!!

Jag har jättefina tänder och vill gärna fortsätta ha det. Men igår upptäckte jag att jag fått två små vita fläckar på tänderna. Jag har hört något om varför man får detta, men kan inte minnas alls varför.

Är det någon som vet varför man får vita fläckar på tänderna, kritvita?????

Jag hade en klasskamrat vars tänder var helt vitprickiga, så vill jag absolut inte ha det!

//Joanna

• Svar på tråden Vita fläckar på tänderna!!!
  • Pink Rose

Kommer tyvärr inte ihåg det rätta ordet för det, men det är början på att plack har bildats och om man har otur så kan det leda till hål. Går tyvärr inte att göra något åt att få bort det.

• USB

Jag har också jämt haft fina och vita tänder men för någon månad sedan upptäckte jag en vit fläck på kanten av en framtand. Var till tandläkaren och då trodde de att emaljen spruckit och att det var därför som det blivit en vitare fläck. Om fläckarna sitter uppe mot tandköttet till så kan de vara början till hål sa tandläkaren till mig. Min fläck sitter längst ner på tanden så den syns rätt väl. Har funderat på hur det skulle bli om man blekte tänderna, om de då skulle få samma nyans eller om om den vita fläcken fortfarande skulle synas lika väl.

• LyNxQ

Vet inte hur det är för vuxna, men barn kan få fläckar på tänderna av FLUOR!

Svar på tråden Vita fläckar på tänderna!!!