• snutti

Ont i smalbenen

Jag har under graviditetens gång fått ont i smalbenen, eller typ benhinnorna, nåt sånt iaf...
    Kommer titt som tätt som en typ av ilande smärta...

Nån mer som känner/känt så??
    Nån som vet vad det kan bero på?

Får också kramp/sendrag i vaderna när jag sträcker mig på morgnarna, har det nåt samband, fast det är ju olika muskeldelar så det låter mystiskt om det skulle vara så

• Svar på tråden Ont i smalbenen
  • Miffi

Jag hade ont där du beskriver, för en vecka sedan. vet inte varför det uppstod men det försvann efter natten. Kanske kan vara jobbet? vet inte bara en gissning. lycka till Jag är bara i v20

• snutti

Ok, nej det kan inte vara jobbet, för jag har varit sjukskriven sen tre månader tillbaka...
    Mitt är återkommande tyvärr

Tack iaf, kram

p.s Vecka 20 är inte så bara... halvvägs ju
    Nu kommer tiden gå jättefort för dig, jag e redan i vecka 32, va inte alls längesen jag var halvvägs..

• Jossebell

Jodå, benvärken du beskriver är mycket bekant. Under alla mina graviditeter har jag lidit av dessa. När det varit som värst fick maken masera vaderna för att jag skulle kunna somna. Tipset jag fick som hjälpte något var att lägga benen under en eller flera kuddar så att de kom upp lite grann.
    Det komiska är väll att om man lider av halsbränna så ska man slänga fler kuddar under axlar/huvud för att ligga högt med överkroppen.
    Så eftersom jag led av bådeock så blev det många kuddar att möblera i sängen

• snutti

Hahaha jag skulle vilja se dig ligga där med alla kuddarna, ihopfälld

Det är bara vaderna man kan massera, men inte i smalbenen, thats the problem, jag vet inte vad det är eller varför det gör så ont och jag kommer inte åt smärtan....

• Bruttan

fick ont i benhinnorna i början av graviditeten v.15-20 om jag sprag till bussen nu har jag endast ont i vaderna, kramp är i v.37 nu..

• snutti

puffar upp för fler svar..

• Fantasia84

Har också ont i smalbenen, nästan kroniskt ont. Men det blir värre när det blir kväll. Har haft så ända sen v. 20 nånting, är i v. 38 nu. Bara att härda ut.... Tycker att det blir värre när man har farit runt mycket på dagen..

Svar på tråden Ont i smalbenen