• Silverkatten06

Passar dr. Browns nappar till Esska?

Nån som vet om Dr. Brown's dinappar passar till en Esska-flaska?

• Svar på tråden Passar dr. Browns nappar till Esska?
  • Blå Flygare

Inte wideneck, de andra vet jag inte.

• Silverkatten06

Nej, jag menar "standard". Funderade på att byta tillbaka till Esska-flaskorna eftersom Dr. Brown är så jobbig att diska och sonen inte längre har magknip, men han vägrar att ta Esskanapparna nu. Antar att det är för att de är hårdare. Så jag tänkte om man skulle köpa Dr-Brown nappar och sätta i Esska-flaskan (vi har wide-neck nu).

• Blå Flygare

Det kan ju också vara stl på nappen. Du kan använda DrBrown wideneck på Aventi, o de flaskorna är lätt-diskade. Kostar ca 60:- på coop. Fast billigast blir ju så klart att bara köpa nya nappar till de esska du redan har.
    Bambinos nappar är annars mjuka, men eftersom de är tunnare än esska kommer det in mer luft, o då kommer också ersättningen väldigt snabbt ut.

• Silverkatten06

OK, har beställt Dr. browns standardnappar nu och får prova. Om de inte funkar köper jag en Aventi-flaska. Tack för tipset!

• Starlight10

Min tjej ville inte heller äta med esska nappar då ja innan haft Dr Brown. Som Blå myran skriver innan så funkade de med Bambinos nappar!
    De var lika mjuka som Dr Browns.

• Silverkatten06

Ok, ska titta efter Bambinos nappar om det inte funkar med Dr.Brown-nappar i Esska-flaskan. Tack för tipset!

Föresten var köper man Bambinos nappar? På Coop? Jag tror inte att jag sett några såna på min lokala ICA som annars är ganska välsorterad...

• Blå Flygare

Har sett bambino på coop (o hemköp tror jag)

• Silverkatten06

Tack! Vad skulle man göra utan alla hjälpsamma människor på FL?

• Silverkatten06

Ok, nu har vi testat med Dr. Brown-nappar på Esska-flaska och det funkar inte! Storleksmässigt så går det bra, men det blir nån konstig effekt när sonen suger på flaskan så nappen kläms ihop och stannar i "hoptryckt läge", och då är det ju svårt för honom att äta

Ska köpa en Bambino-flaska idag och se om han gillar den, vill verkligen inte vara fast med svårdiskade kolik-flaskor! Sonen börjar dessutom bli så stor att han gärna vill hjälpa till och hålla i flaskan och då är det ju bra med lite smalare flaskor, så att han kan dricka tex. vatten själv...

• Kajsa05

Vi har också försökt med Dr Browns napp till annan flaska. Men precis som du beskriver så blir det vacum i nappen. Då måste man dra ut nappen ur munnen. Sen kniper Clara ihop munnen så det är omöjligt att fortsätta matningen. Idag har avi köpt en Esska-flaska med tillhörande napp. Hoppas den funkar bättre. Jag kan bara hålla med om att Dr Browns flaskan är bra, men SÅÅÅ trist att göra ren!

Svar på tråden Passar dr. Browns nappar till Esska?