• Annaïs

Annaïs, uttalas annais, vackert eller fult?

det förra inlägget var lite dåligt gjort av mig, jag hade för många alternativ, så nu gör jag ett nytt, ska få barn i Juli, första, är fransyska och ville ha något ovanligt, är så trött på alla opersonliga namn som alla bär på, det betyder jag älskar dig...
    uttalas annais, liksom anna och is och så säger man det snabbt då man stannar inte upp, tänk på parfymen

• Svar på tråden Annaïs, uttalas annais, vackert eller fult?
  • Pellerbom

Mycket vackert, men så pass ovanligt att hon alltid kommer att få förklara hur det ska uttalas.

• C Elegans

Stavas det inte Anaïs? Jag tänker på Anaïs Nin, hon med de erotiska dagböckerna. Jag tycker inte namnet är särskilt fint, men det beror ju på vad efternamnet är också.

• Nymne

Uttalas det inte "Anä" och inte annais?

Nice att se att C Elegans hade exakt samma association som jag hade i den andra (Annaïs vs Celine) tråden! Hehe, i princip identisk med min post

• Annaïs

haha

Nymne: det uttalas ANNAIS

• Tjollabolla

Hmm.. Hur många röstningar om detta har jag inte sett idag?

Tycker DU om namnet så är det väl det som räknas, inte vad folk på fl tycker?

.?:*¨¨*:?.Gravid i v.36.?:*¨¨*:?.
  • cåbra

Uttalas det annais? Jag trodde det var annai. Skall s:et höras?

• lightswillguideyouhome

jag var också övertygad att om att det uttalas annä. De säger de iaf på parfymerierna jag varit på.

• Annaïs

tjollabolla:
    Det har du helt rätt i! det insåg jag sen efter ett tag

Cåbra: ja "s" ska höras

Men det är knappt nån svensk som kan uttala franska parfymer, vad jag har märkt i alla fall, franska är ju inte det lättaste.... jag vet ju eftersomk jag är fransyska och undervisa i det... haha

Svar på tråden Annaïs, uttalas annais, vackert eller fult?