• Anonym (sårad)

När pappan väljer sin nya fru före sitt barn!!?

BEHÖVER HJÄLP!!!!

Min pappa har två barn (mig själv och min bror som är 5 år äldre än mig) tillsammans med vår mamma som han var gift med i några år när vi var små. Det fungerade inte mellan dem och dem skilde sig när jag var 3år och min bror 8år.
    Han blev tillsammans med en annan kvinna nästan direkt, eftersom hon hade försökt att sno honom från vår mamma i många år och då lyckades till slut. Dem gifte sig snabbt och fick ett nytt barn, en dotter redan när jag var 5år.

Den nya kvinnan tyckte inte om oss styvbarn eftersom hon hatade vår mamma sedan tidigare. Mycket beror på att hon träffade min pappa som redan var upptagen och blev jätte kär och försökte sno honom, men han stannade kvar hos vår mamma eftersom jag blev till precis då. Hon har alltid tävlat mot mig med sin egen dotter och varit elak under hela min och brorsans uppväxt. Kallat oss hemska saker, psykat, skadat oss och gjort tydligt för oss att vi inte är värda lika mycket som hennes dotter. Köpt saker för familjekassan till sin dotter och struntat i oss och kallat oss feta, äckliga och hemska fast vi inte var det. Vi var faktiskt riktigt snälla men hon plågade oss ändå.

Hon hatar mig mest eftersom jag är yngst (föddes fast hon tänkte sno min pappa) och en tjej som konkurerar mot hennes lilla ögonsten. Alltid psykat mig och gör det fortfarande. Min pappa är feg och en toffel och har aldrig vågat säga till henne och ALLTID tagit hennes sida framför oss, eftersom han inte vill ha bråk. Hon har ett häftigt humör och vi var för snälla och lät henne plåga oss.

När jag var i tonåren slog hon mig en kväll och kastade ut mig och skrek hemska saker till mig bara för att jag hade lånat en tampong av henne utan att fråga först, (första året jag hade mens och aldrig prövat det och skulle ner och bada och vågade inte köpa egna, pinsamt liksom i den åldern). Min pappa valde hennes sida och jag flyttade samma kväll. Vi träffades inte på en lång tid.

Nu har det gått ca 7 år och jag har egen familj och trivs. Jag har svalt min stolthet många gånger sedan dess och kröpit för dem bara för att få träffa min pappa och min halv syster. Det är bara det att hon fortfarande hatar mig och psykar mig i smyg när ingen annan ser. Jag är för snäll och låter det vara så för min familjs välbefinnande men igår fick jag nog!!!

Jag hatar henne och vill inte att hon kelar med min son som bara är ett spädbarn. Jag är hans mamma och jag anser att jag bestämmer vem jag vill ska ta upp honom.
    Jag bjöd inne henne, min halv syster och min pappa i mitt och familjens hem på kalas igår. Bjuder även henne för min fars skull, han är sjuk och orkar inte bråk så jag får offra mig ALLTID för hans skull och för att jag får dåligt samvete om nått skulle hända honom bara för att jag skulle säga ifrån och han blev sjukare av det, hon har alltså mycket häftigt humör.

Så till saken... hon gick rakt fram till min halv syster som höll i min son och sa: (UTAN ATT FRÅGA MIG som stod sidan om)
    -jag tar honom. Medans hon tog tag om honom samtidigt. Så sa jag snällt ifrån, att jag tar honom och gick mot dem. Då sa hon igen..Nej JAG tar honom och då var jag tvungen att ta honom ur syrrans famn eftersom hon höll på att lyfta honom. Då stirrade hon på mig och sa jaha där ser man och sen blev det ett super stort bråk på mitt kalas med andra gäster!! Hon skrek och gorma och rusade ut och min pappa stod på hennes sida och tyckte att jag borde förlåtit henne nu. Man kan väl inte förlåta någon som aldrig bett om ursäkt eller ansträngt sig för att göra något bra för mig????
    Hon skrek att jag inte var välkommen i HENNES hus mer och att hon aldrig mer ville se mig och min pappa sa likadant. Hon tittade hatiskt på mig och gick hotfullt emot mig och då sa jag som jag kände att hon plågat mig i hela min uppväxt och att han är falsk. Hon förnekade allt, fast hon vet sanningen. Min pappa vet inte allt skit men tillräckligt för att skydda sitt barn, men han är en feg man! Nu vill dem aldrig mer se mig och dessutom tog dem presentkortet med sig hem igen som jag hade fått och lämnade bara kortet kvar. Jag blev så sårad att jag aldrig mer kan förlåta min pappa...han har gjort sitt val..jag som trodde att han älskade mig!
    Jag undrar vad hade ni gjort, för jag tror jag blir galen snart?????
    tack så mycket på förhand...

• Svar på tråden När pappan väljer sin nya fru före sitt barn!!?
  • N1an

Usch....jag lider med dig. HAr inte varit med om något liknande. Har visserligen ingen relation med min syster eller syskonbarn eftersom de betett sig illa och jag har valt att bryta med dem. Jag tror att du mår bättre utan din pappa och hans nya fru. Hur är relationen med din syster? Kan du ta kontakt med henne och umgås med henne ändå?

• MaijaO

Uch, vilken jobbig situation. Jag kan bara ge dig ett tips. Inse att han (inte hon heller) aldrig kommer att förändras, sen måste du helt själviskt fundera över om DU mår bäst utan honom i ditt liv eller med honom under dessa former. När du tagit ditt beslut så lev efter det oavsett vad folk tycker eller tänker.

• Anonym (sårad)

Tack så mycket.. Det känns hårt, men det är nog tyvärr som du säger att jag mår bättre utan dem.
    Hur klarar du dig utan din syster?

Min syster tittade inte ens på mig och sa inte ett ljud. Har inte hört av sig heller..hon är nog både rädd för sin mamma och sen har vi valt för hennes välbefinnande att sätta skygglappar på henne så hon vet inte så mycket vad hennes mamma har gjort. Hon tar nog tyvärr också hennes parti för hon har valt att blunda.

• Anonym (sårad)

..men att förlora sin pappa och sin syster..hur klarar men det när dem faktiskt lever??

Hur kan man som pappa välja sin fru före sina barn när barnen inte gjort något fel och frun är ett monster? Hur kan man vara så feg? Jag kan inte förstå?

• Teskedsmamman

Jag hade skrivit ett brev till pappan och berättat exakt vad som hänt och hur jag känner det när han inte vågar stå upp för mig... sedan så får han välja, hade han valt bort sitt barnbarn så får han stå för det... Du ska inte krypa mer för henne, hon har vunnit tillräckligt mycket och du ska inte ta mer skit...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.15) BF - 070724
  • Anonym (sårad)

Blir så när man älskar...att man kryper och tar skit, men jag har snart ingen självkänsla kvar och känner mig värdelös.
    Fick nog igår, kände att nu måste jag stå på mig alltså i mitt eget hem..har ju min son att tänka på och då bröt allt ihop..fast det hade det väl gjort för eller senare ändå.

Tänk om hon gjort likadant mot min son??

Tror du att han läser brevet, han verkar leva i förnekelse??
    Kan man förlåta sina föräldrar som sviker en så mycket?
    Han förlorar ju inte bara mig utan sitt enda barnbarn också.

• Anonym (CB)

Så har vi också haft det.....en jäkla kärring som pappa bytte ut mot mamma och en feg mes pappa som aldrig stod på våran sida utan lät sig helt styras av sin nya fru!

Jag tycker det finns bättre att göra än att bry sig om sådana personer som sprider så negativ energi jämt och ständigt.

Jag har helt brutit med den sidan av släkten, det tog 24 år att inse att saker och ting aldrig kommer att förändras...

Lycka till...

• Anonym (sårad)

haha...min pappas fru och din pappas fru kanske är släkt!!!

Hur klarar man att bryta helt?
    Min hel bror han kommer också i kläm, står givetvis på min sida men älskar nog ändå sin pappa. Han var inte här..utan dem två idioterna hoppade på mig när jag stod ensam utan skydd.

• N1an

Jag klarar mig utan min syster eftersom hon är en stor skit. Jag mår dåligt av att umgås med henne. Jag vill inte ha med henne att göra. Hon har dessutom behandat min mamma väldigt dåligt. Hörde inte av sig till henne ens när hon fick canser.

• Anonym

usch herregud, jag har inga ord för vad jag tycker om din styvmamama! Och ännu mer för din pappa. Jag vet knappt vad jag ska säga, men jag tycker att du gjorde helt rätt! det var starkt av dig att stå emot och faktiskt försvara dig! Din pappa tycker jag bara är en stor jä... skit! ursäkta mig att jag säger så om honom, men jag som inte ens vet vem människan är så tycker jag att han är den stora boven i det hela. Redan när du och din bror var små och när hon behndlade er så skulle han sagt ifrån och skyddat er. Detta hörs som rena askungesagan. Vad säger din mamma om allt detta? Om din pappa nu t.o.m tar din styvmammmas parti, och säger att han inte vill ha med dig att göra hade jag låtit honom få det på det viset! detta kommer han ångra djupt men jag tror han behöver känna av att " Nä vad har jag gjort?, hon är min dotter" och det lär han inte fatta förrän han märker att han faktiskt har förlorat kontakten med sin dotter och sitt barnbarn pga sin fru som uppenbarligen är svartsjuk på hans barn. Hon måste vara en mycket sjuk kvinna som beter sig på detta viset! jag satte själv en gräns på min pappa och ett tag hade vi inte kontakt på 1-2 år, vi blev iaf vänner till slut men sedan dess har jag visat att jag inte tar emot precis vad som helst, och har lärt mig att hålla min pappa på avstånd, så att jag inte blir sårad igen. Nu så har vi en relativt bra kontakt och det känns bra. jag hoppas verkligen du är stark och att din pappa vaknar upp och ser vad hans fru har ställt till med...om hon verkligen är värd detta. Jag har säkert skrivit hel tokigt nu men det är bara för att jag blev så upprörd och arg, men jag hoppas du förstår lite vad jag menar! lycka till och fast än det är skit jobbigt så är det din pappa som är den största förloraren i allt detta och jag hoppas att han inser det och ber om ursäkt! kram

Svar på tråden När pappan väljer sin nya fru före sitt barn!!?