• GUPPI

Har en stickande dragande "smärta" från naveln och neråt, är nu i v 6..

Vad är detta? farligt eller bara livmodern..? Man är ju så orolig, det är första barnet och jag vet inget om hur det är att vara gravid!

• Svar på tråden Har en stickande dragande "smärta" från naveln och neråt, är nu i v 6..
  • orzia

tycker du ska kolla upp det,behöver inte vara ngn fara men bättre o kolla en gång för mkt än en gång för lite
    lycka till

• GUPPI

Den är inte ihållande utan känns bara ibland.. Vi var nyss på bio och då när jag rörde mig stack det till, nästan som senadrag..

Men jag har för mig att jag någonstans läst att man kan känna något från naveln ner till underlivet, men om det var normalt eller dåligt vet jag inte..

Någon mer?

• MammaU

Det är inte molvärk/mensvärk du känner?? I så fall är det helt normalt!!

• SaraM

Jag hade väldigt ont till och från i början.. Speciellt när jag reste mig el vände mig i sängen. Det är ligamenten..växtvärk.

• orzia

ring annars sjukvårdsupplysningen,de kan svara på de mesta där =)

• GUPPI

Inte molandevärk som typ mensvärk, utan det är en annan känsla.. Svårt att förklara.. Men det "drar" nästan lite i höger sida på magen, brevid naveln..

Förstår ni vad jag menar? Det är svårt att med ord förklara..

• orzia

som träningsvärk i en muskel?

• GUPPI

ja, kanske lite som träningsvärk i en muskel.. mmm, jo så känns det nog! Det var rätt så bra förklaring! tack för jag hittar inte orden.. :)

• MammaU

Kanske något ligament kring bäckenet som det drar lite i på grund av grav.... *funderar*
    Ring du din bm imorgon bitti och hör med henne! För säkerhets skull! Lycka till

• GUPPI

Ja, jag får nog ringa.. Men när jag tar på magen så tar det lite ont just under naveln, det är rättare sagt ömt!

• GUPPI

Det känns "spännt" under naveln och ner.. Tryckande som träningsvärk när man rör sig.. Lite "ilande" känsla i underlivet då och då.. (har skett tre gånger)

• orzia

så lite så,misstänkte de va ngn sån känsla
    Lycka till o hoppas de inte e ngn fara
    kram

• GUPPI

Tack! jag börjar just tänka på att det kanske är oroliga tarmar som trycker på? Men man blir så orolig när man inte har någon erfarenhet av graviditer!

• Tildura

hej! Jag har också någon huggande känsla i magen och känner ibland i underlivet. Jag ringde min bm och hon sa att vissa har mer värk än andra. inget å oroa sig för. Men jag förstår din oro, hoppas att allt är bra. kram

• GUPPI

Det gick över under natten och nu känner jag inget förutom ömma bröst.. Så det var nog ingen fara!

tack för era svar..

Svar på tråden Har en stickande dragande "smärta" från naveln och neråt, är nu i v 6..