• Victors mamma

Fortfarande ont..

Jag gjorde en titthålsoperation i tisdags, det är 5 dagar sedan, och jag har fortfarande ont där de brände bort endon...Är det normalt? Det bränner och hugger liksom.
    Nån som vet?
    Blir så orolig bara att smärtan inte ska gå över.
    // Sandra.

• Svar på tråden Fortfarande ont..
  • chomchom

på mig brände de inte bort endon men jag hade iaf fruktansvärt ont i ca en vecka efter titthålsoperationen ..

kunde tyvärr inte hjälpa dig..

Hoppas du mår bättre snart

• Linn71

Samma här... dom tog inte bort någon endo på mig men hade ändå väldigt ont i över en vecka efter titthål, kanske ganska naturligt med tanke på att dom 'petat' och tagit vävnadsprov. Så om dom brände på dig så är det nog inte alls ovanligt att du fortfarande har ont.. Fick du inga smärtstillande med hem?

• dallas

Jag kände av min operation ganska länge efteråt, dom brände bort endo+ tog bort cystor, håller på med mitt 1:a IVF nu och det känns i mina ärr...

• Boston dreamer

Jag kände av min operation i 5 mån ca. men ont gjorde det i någon vecka eller så. Försök röra på dig lite och inte bara vila...det ska vara bra.KRam

• Victors mamma

Tack för alla svar! Skönt att höra att det gör ont efter, då är det nog ingen fara. Nej, jag fick inget smärtstillande med mig hem och jag tycker oxå att det är lite konstigt med tanke på hur ont jag hade de första dagarna. Men idag kan jag faktiskt stå och gå lite och har inte lika ont i magen! Såret vid naveln gick ju upp i fredags så har varit och gjort ren såret och fått nytt förband, "råkade" se det, och blev så förvånad! det är ju ett jättelitet sår, men det känns som det skulle vara jättestort! men jättefint var det, som en liten halvmåne. så det var skönt iaf. nu hoppas jag bara att det inte ska göra ont så många dagar till.
    Ha det gott allihopa, ta hand om er!
    Tack för att ni finns, trodde jag var ensam...
    // Sandra.

• surfbrud

Var inte orolig, Sandra. Jag opererade mig i början av nov. tog bort blindtarmen och de hittade en cysta på bukhinnan (inget annat). Jag hade jätte ont i ca 1,5 vecka, stannade tre nätter på sjukhuset, gick som en gammal tant med böjd rygg och hade allmänt ont. Det blev bättre och efter fem veckor kunde jag börja träna igen. Nu är jag i full gång, men kan ändå känna av operationen ibland, särskilt på kvällen när jag varit igång hela dagen. Det känns då dom någon slagst elektrisk smärta som hugger till där blindtarmen satt och vid naveln. OM jag lutar mig mot någon kant, känns det konstigt vid naveln.

Det kan vara så att man känner av operationen lång tid, och det är ingen fara så länge du inte har feber.

Kramar!

• Victors mamma

Surfbrud, tack för ditt svar! Stackars som hade en sån cysta, måste ha gjort ont...men skönt att du mår bättre nu!
    Ja, det är exakt sån elekttisk smärta ner i benet som jag känner! Har ju kännt det ett år innan op med så blev lite ängslig att de inte fått bort endon, men då är det helt normalt alltså. Så skönt!

Kram!

Svar på tråden Fortfarande ont..