• minimamma

Rohdos, väder,maj?

Jag funderar på att åka till Rodhos i maj, men jag undrar hur vädret är där i början på Maj,
    kan man sola, bada i havet eller är det för kallt?
    Finns det någonting som man bör se?

berätta gärna om för och nackdelar med Rodhos.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Rohdos, väder,maj?
  • Mamman med två pojkar

Jag har varit där i början av maj och det är varmt och man kan sola. Det är nog lite tidigt att bada i havet om du åker i början av maj, jag badade inte då utan höll mig till poolområdet på hotellet.
    För mig som älskar Rhodos finns bara fördelar, nackdelen är att man måste åka hem därifrån *ler*.
    Jag rekomenderar att man åker runt på ön och tittar och att man tar en båtutlykt från Mandrakihamnen i Rhodos stad.

• Neria

Gamla stan borde du absolut se, tyvärr är det så himla mycket turister me ndet är ändå vackert!

• Fru Fröken

Vi har bokat en resa till Rhodos första veckan i maj. Jag har varit på Kreta över Valborg ett annat år och det var varmt (lagom) på dagarna. På kvällarna får man ha en tjockare tröja på sig. Jag som är badkruka tyckte att det var kallt i vattnet men övriga familjen badade. Om hotellet har babypool värms ju den upp snabbt på dagarna så det är där jag tänker mig att vi kommer att spendera dagarna mest

• minimamma

Tack för alla svar.
    Ser fram emot att sola och bada i poolen, kanske vågar jag mig på ett dop i havet.
    Bokade resan nu med Ving vi åker 8 maj "längtar"

( packar med en långärmad tröja oxå ;)

• iolanthe

Vi har varit till Rhodos i början av maj, och vi badade i havet varje dag. Så det beror på vad man "tål".

Svar på tråden Rohdos, väder,maj?