• Snuttan06

Barnvänligt ställe i Thailand..

Vi ska boka resa till Thailand till nästa vinter, ska åka två vuxna och ett barn som då är 2 år..
    vi vill ha förslag på bra och barnvänliga ställen och hotell som vi kan titta nogare på. Lugnt område men gärna sevärdigheter i närheten..vi vill sola o bada men inte hela tiden..

• Svar på tråden Barnvänligt ställe i Thailand..
  • Crazy Baby

Hua Hin rekommenderar jag! Inte mycket party party, men med allt annat man vill åt av Thailand! Vi var där när dottern var 9 månader och det är supermysigt! Finns roliga dagsutflykter att göra, apberget, elefantby, delfin strand mm mm.

Har varit där massor av gånger men bara en gång med barn! Hua Hin är en vanlig stad så det finns bra affärer som har bra barnsaker, blöjor, om det behövs, och liknande.

De flesta researrangörerna åker dit

• twirly

Hejsan!

Ett ställe som är jättefint och bra när man har barn med är ko samui och Choeng moon Beach..En underbar strand med flera olika alternativ på boende...Inget nattliv mer än drink på strandbaren osv.. Är fortfarande lite av en orörd pärla för att vara på ko samui...Sen kan man ta songtew in till staden naton eller till någon av de strörre stränderna om man blir shoppingsugen!

Lycka till!

• Snuttan06

Krabi då ? Har en kompis som ska åka till Best westernhotellet på Krabi, tänkte om vi ska hänga på dit. .

• frusandberg

Snuttan06: Lånar din tråd lite o ställer en fråga, hoppas det är ok. Om inte så ber jag om ursäkt på förhand.
    Jo: Någon som har erfarenhet av Koh Chang? Kommer ha en pytteliten på 5 månader o en liten på 2,5 år. Vilken strand är bäst? Har ni några rekommendationer på boende? Vore skönt att kunna ha mer än ett rum kanske...

Tack på förhand?

• Agni

Jag vet inte så mkt om barnvänligheten på den västra sidan (phuket osv) men kan varmt rekommendera den östra sidan...Koh Samet, Koh Chang, Ban Phe, Rayong m.m. Långgrunt och fina stränder. Inte så livat utan lugnare och mycket barnfamiljer.

Lovas mamma
  • Snuttan06

Agni, jag har också hört talas om den östra sidan att det ska vara så himla fint där.
    Men finns det några restauranger och sånt i närheten eller är det bara playan som gäller ? Men vill ju ha lite shopping på gångavstånd i allafall.
    Kan du rekomendera nåt hotell ?

• Flamma

Vi var i AoNang, Krabi i december -06. Vi bodde på ett Best Western. Det var jättebra! Vilket är det ni ska bo på i sånna fall?

• Snuttan06

Flamma....ja men det är ju precis det hotellet i så fall...!!
    Min syrra ska dit och vi funderar på att haka på.
    Är det ok tycker du med barn där ? Våran dotter är ju 2 år då.

• Snuttan06

så här står det på hotellet
    Best Western Ban Ao Nang Restort FF+
    Genom fritidsresor.

• Flamma

Det finns 2 st Best Western i AoNang. Det vi bodde på hette Best Wester Ban AoNang.

Fördelar:
    Vi bodde på bottenplan = inga trappor att ramla i.
    Hotellet ligger precis vid en gata med shopping.
    Trottoarerna är tillräckligt breda att köra barnvagn.
    Människorna är UNDERBARA!

Nackdelar:
    Det finns inte jättemycke stränder där, utan man åker LongTail ut till fina öar och stränder.
    Poolen hade inga kanter och var precis vid frukost stället.

• Flamma

Ja, men det var det hotellet vi bodde på =)
    Ja, jag tycker det är toppen att bo där med barn! Melvin var 20 månader ungefär när vi var där.

• Agni
    Snuttan06... Jaa visst finns det både restauranger och shopping. Rayong tex är en ganska stor stad. Men småstäderna runt i kring är ju det som lockar med stränder osv. Sen har du ju tex öarna Koh Samet och Koh Chang...som är riktiga turistställen. Paradisöar med allt vad det innebär..och fortfarande billigare än den västra sidan. Åker man dessutom i början av dec så är det ju kungens födelsedag den 5 tror jag det är...och då är det festligeheter med marknader och tivolin och sånt i alla städer osv. Jag rekommenderar varmt den östra sidan. Sen kostar det 30 kr med buss från Rayong till Bangkok...och ska man shoppa i Thailand så ska man åka till Bangkok Flört!
    Lovas mamma
  • Snuttan06

östra sidan låter ju lockande, har kollat lite på ving bland annat. Det ser inte ut som om stränderna där är så vita o fina
    ,.??
    3,+3,3,

• Susanne1981

Snuttan, vi har varit i Ao Nang innan vi fick barn och på Surin beach (phuket) med en 1,5 åring. Jag älskar krabi, men stranden i Ao Nang är inget vidare men det finns underbara stränder på öar utanför, Koh Pod (vår favorit), chicken island och sedan railey beach. Tar typ en kvart med longtail. Vi ville inte åka tillbaka till Krabi med ett litet barn, just eftersom det blir att åka skruttig longtail hela tiden om man vill till en fin strand, så vi valde Surin beach som ligger ganska nära flygplatsen. Fin strand och superbarnvänligt hotell, med pooler och barnmatsstolar. Men Krabi är helt klart bäst och kan ni tänka er longtail med liten så skulle jag välja det, men som sagt inte om jag skulle spendera dagarna på stranden i Ao nang. Nästa resa blir det flytvästar till barnen och så åker vi i väg.

• Agni
    Snuttan06...kolla i mitt galleri...klart dom är vita!!! Skrattande
    Lovas mamma
Svar på tråden Barnvänligt ställe i Thailand..