Clarins/ Biotherm/ Clinique/ Decleor .etc....vilken använder du?
Vilket märke använder du när det kommer till rengöring, ansiktsvatten och hudcreme?
Särskilt ni som har känslig hud........Vilka produkter hos vilka märken gillar ni bäst?
Vilket märke använder du när det kommer till rengöring, ansiktsvatten och hudcreme?
Särskilt ni som har känslig hud........Vilka produkter hos vilka märken gillar ni bäst?
Har känslig hud och använder ett hopplock som jag tycker funkar:
Rengöring:
Make Up Stores "Deep Cleanser"
Ansiktsvatten:
L300 utan alkohol och parfym
Hudkräm:
Yves Rochers BioSpecific Sensitive
Folk har kommenterat på hur fin min ansiktshy blivit efter att jag börjat med denna kombination.
Tack för tipsen, några fler?
Dermalogica: special cleaning gel och skin smoothing cream. Lite dyra, men jättebra! De har räckt över ett år nu :)
Har ganska torr hud kanske jag ska tillägga!
Jag har använt L300 i typ 5-6 år, men inte tyckt att de hjälpt. Så nu har jag gått in på lite dyrare saker, har börjat med Exuviance och tycker det funkar BRA hittills! Har regöring, toner, dag och nattkräm. Visst kostar det, men som det känns så är det värt det! Har haft mycket utslag och finnar hittills i mitt liv, och de har faktiskt lagt sig till större delen. Och ändå har jag bara använt det sedan julafton! Var till en hudterapeut i torsdags och fick rådgivning och hon rekommenderade att jag skulle fortsätta så skulle jag få se förändring i huden. Mellan 2-6 månader måste man visst hålla på innan man riktigt vet om de är bra eller dåligt. Har haft jättetorr hud också och det har också blivit bättre. Men det märks om jag slutar med krämerna bara en dag, att jag glömmer det. Då blir det en bakslag genast.
Om inte annat så känns det ju som en sån otrolig lyx att få rengöra ansiktet med riktiga krämer morgon och kväll! Jag rekommenderar Exuviance!!
Finns ingen dermalogica salong här i stan......verkar det som om man söker påd eras hemsida.
Vart köper man Exuviance?
Dermalogica har använt ett par år det slår allt tycker jag går att handla hos hudvårdsalonger o på tradera där jag har fyndat en hel del= bra priser
Hudvårdssalong. Min närmsta salong ligger i Umeå, men kolla upp i en stad nära dig och ring till dom. De kanske kan rekommendera någon salong om inte de har annars!
Har du känslig hy rekomenderar jag verkligeninte dermalogica. Den suger tycker jag! jag blir röd, svidig och kliig av dermalogica. jag har dock inte hittat något jag kan rekomendera, jag använder just nu Ole Henriksen rengöringar för fet hy och de är för starka nu på vintern, de för torr eller känslig hy har jag inte provat. jag använder essex lotion och smörjer in med. den är grym! jag har även använt L300 men den fick jag finnar av men har du inte problem med det så är den nog bra. jag funderar lite på att prova MD men har inte kommit mig för än.