• Filemon

Handläggare på migrationsverket, någon?

Är det någon som arbetar som handläggare på migrationsverket, eller känner någon som gör det? Hur är arbetet? Vilken lönenivå? Arbetstider etc.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Handläggare på migrationsverket, någon?
  • Big eyes

Jag undrar om det finns folk som jobbar som assistent där?puffar

• Thursday

Alla jag känner som jobbat där har slutat så fort de fått annat. De som är kvar och gillar det känner jag inte

• Big eyes

okej så arbeta där, var inget de gillade. Okej , jag förstår.
    Vet du varför?

• Thursday

Alltså, det här är ju bara från några jag känner, och det har väl varit så att de varit mer sugna på annat arbete helt enkelt. Jurister allihop för övrigt.

• Miss Lau

Känner också flera jurister som jobbat som handläggare där. Ingen har trivts och alla har slutat så fort de fått något annat. Dåligt betalt har det också varit.

• Jambosana

Hehe, sällar mig till skaran. har haft 3 vänner som jobbat där. en är kvar de andra stack så fort de kunde. den som är kvar vantrivs. Jag tror det som är knäckande är: reglerna/lagarna, omorganiseringar, löner, arbetstempo, knäckta människor som de ska intervjua, folk som ljuger, våld och hot, utvisningsbeslut... tufft psykiskt tror jag.

• Norea

Det är en bra arbetsplats. Vilken tjänst är du intresserad av?

• Maddiss

De annonserar ju ut en hög med handläggarjobb just nu. Verkar som man måste ha jobbat där innan för att kunna få det. Förutom att vara jurist, ska man ha bra intervju och samtalsmetodik och man ska ha erfarenhet av barn och vuxna i utsatta positioner. Har hört att det är mycket hot och våld jag med.

• Norea

Maddis, det beror ju på var man ska jobba. BÅde med meriter och hot/våld.

Svar på tråden Handläggare på migrationsverket, någon?