• Tristanya

ont i sidan när jag andas in djupt/gäspar..

gör jätteont i sidan/fram på sidan, typ vid revbenen när jag andas in djupt eller gäspar.. men även då jag ska nysa, just då man drar in luft för att sedan nysa..det hugger som till, känns obehagligt så undviker djupa andetag o gäspar så mycket jag kan..

haft såhär i typ 3-4 dagar.. verkar inte vilja gå över.. vad kan det vara? gör ondare då jag ligger på sidan o andas in djupt/gäspar..
    får typ avbryta gäspningarna för det gör så ont

någon som haft såhär?
    snälla, någon måste veta!.. vill inte ha ont längre..

• Svar på tråden ont i sidan när jag andas in djupt/gäspar..
  • FaRieTaLe

Kan ju vara att du har sträckt en muskel men jag tycker nog att du ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra med dem.

• wic gbg

Kan du ha brutit ett revben eller en spricka. Det behövs inte så mycket, man kan hosta i sönder ett revben.
    Det kan också göra ont vid djup inandning vid lunginflammation.
    Var rädd om dig!

• Tristanya

pratade med min svärmor, men hon visste inte helt säkert heller.. (hon jobbar innom landstinget o är utbildad sjuksköterksa typ), men hon trodde att det kunde vara en infektion..
    men det är bara på höger sida som det gör ont.

wic gbg -- kan jag ha brytit ett revben av att inte direkt gjort något? har inte varit förkyld eller ha´ft mycket hosta, så kan inte vara det..

FaRieTaLe -- kan testa o ringa sjukvårdsupplysningen imorgon efter jobbet.. så ser jag om det är oförändrat eller om det blir bättre/värre..

• wic gbg

Nej du har nog inte ett skadat revben om du varit helt lugn.
    Krya på dig!

• Tristanya
    hoppas det går över.. vet bara inte vad det är o vart det kommer ifrån.. jobbigt o inte veta! men ringer sjukvårdsupplysningen imorgon!
  • eisa

Låter som något med nån muskel!

• Sajberjohan

Har exakt samma problem, om du fick reda på vad det skulle kunna vara skulle jag uppskatta om du skrev här. Har inte kunnat gäspa ordentligt på flera dar nu, hoppas det bara är nån muskelsträckning eller nått brutet revben...

Mvh
    Johan

• Tristanya

Sajberjohan -- det gick som tur var över efter några dagar.. men otroligt jobbigt var det under de dagarna som det "högg" när jag andades in!..märkte att det avtog, men fanns där när jag låg på sidan när jag skulle sova, men sen försvann det också!

så hoppas det släpper för dig också snart! annars kanske du kan gå till en läkare.. men vänta o se! kan vara ett tips o försöka sova på något annat sett än du brukar, jag log tex inte på den sidan jag hade ont.. o det gick ju övet!

/erika

• Sajberjohan

Känns skönt att höra att det gick över av sig själv :) Ska försöka sova på en annan sida än den jag brukar, tack för tipset!

Mvh
    Johan

Svar på tråden ont i sidan när jag andas in djupt/gäspar..