• Tjock kulan

Mamma byxor för mammor med långa ben?

Hjälp börjar få en tjock kula och har just nu bara två par byxor som passar mig. Har letat mamma byxor på Polarn o Pyret och Lindex men antingen är det för stort eller för tajt och allt är för KORT i benen. Har någon tips på affär med mamma byxor med lååånga ben.

• Svar på tråden Mamma byxor för mammor med långa ben?
  • Mylla

Köpte ett par på HM som jag fått vika upp lite fast jag är 172.

• Tjock kulan

Ja hann aldrig titta där ska kolla där nästa gång jag är på stan Tack

• Tonika

Jag har beställt mina från Mamastore på nätet. Har haft dom hela graviditeten (Är nu i vecka 35). Har två svarta och en brun Byxa "Basic". Benen är lite för långa för mig (1.71), men perfekta när man kan gå i högklackat. Vilket inte är så ofta nu , så jag ska sy upp dem.
    www.mamastore.se/product_info.php&products_id=6744

• mika78

Jag är 176 cm lång, har åxå väldans problem med att hitta byxor som passar. Men för ett par dagar sen hittade jag ett par på EXIT.

• Millia

HUR långa ska byxorna vara? vilken innerbenslängd har du menar jag?
    Jag tycker att jag är rätt lång (behöver 83 cm) men det finns ju de som behöver upp till 86-90 ;)

• Tjock kulan

Ja, det är just det släktet jag tillhör hi hi, är 1.87 lång och behöver byxor med innelängd 90cm typ. I värsta fall får jag väl gå i kjol och kläning under hela graviditeten.

• PVeraB

tjock kulan
    har hittat ett par långa på kappahl. Av kostymbyx-snitt. De brukar vara längre än jeans och sånt. Annars har jag gått i förkorta byxor, som är bland det värsta jag vet. Öht är mammabyxor pest :/
    Men all lycka att hitta några snygga. Fast alla behöver ju inte ens ha dom...

• Tjock kulan

Jag tror att jag testade dom i lördags jätte sköna och hyfsat snygga,men 42 blev för korta i benen och sen var det ett glapp i storleken upp till 46 och de var långa men på tok för stora i midjan. Det är bara att jaga vidare, ska kolla HM också. Tack för tipset

• PVeraB

tjock kulan
    dom hade inga i 44 då? Vänta nu. (tänker efter) dom jag har är storleksmärkta s,m,l. så det kan inte vara samma. det är trist att klädtillverkare tror att bara man blir längre blir man tjockare oxå. Måste ju iofs vara lika jobbigt för korta men runda mänskor med. Det antas att det är propertionellt på nåt sätt.
    Nå, titta på HM oxå, där har jag inte ens provat, var bara small på alltsammans där och hur jag än drar och sliter får jag inte på mig så små byxor

• Fröken Nina

Jag har också samma problem... Provat HM som sitter bra, men naturligtvis för korta. Jättetråkigt!

• Millia

www.4mom.se/ShowProduct.aspx&cat=151
    Kanske är tråkigt med svarta byxor.. men 90 i innerbenslängd..var hittar du byxor i vanliga fall?
    Jeans brukar ju funka med tum men..

• corax

Long Tall Sally har mammabyxor med 36-tumsben http://www.longtallsally.com/productkit.aspx?CurrentCategory=home%7cjeans&ProdId=33L02&Clr=IND. Funderade på att köpa därifrån själv (är 182cm) men det blev aldrig av (är i v.36 nu), så jag vet tyvärr inte hur de är.

Däremot hittade jag ett par jeans på growinlife i Malmö (finns på nätet också) som var tillräckligt långa till mig http://secure.growinlife.se/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prrfnbr=406648&prmenbr=362&cat=Jeans. De har nån modell som ska vara extra lång i benen, men jag tyckte inte de var särskilt långa.

Hoppas du hittar nåt som funkar! Själv kör jag med de jeansen jag köpte, ett par omsydda vanliga jeans och ett par stretchmanchesterbyxor med långa ben med uppknäppt knapp och långa tröjor till Svårt nog att hitta byxor i vanliga fall ju, men att vi långa dessutom blir gravida, det är nästan otänkbart tydligen

• Fru Lindahl

Jag är 186cm och har också långa ben.
    GrowinLife har jeans som har extra långa ben, både såna ovanpå och under magen som är tillräckligt långa.
    Jag gillade modellen bäst med resår över magen, tyckte att de satt bäst och hade lite längre ben.
    Tror att märket kan vara 2wear, skriv i min gästbok så kan jag kolla o du inte hittar.

Dessutom har jag ett par jättesköna svarta och ett par kritstrecksrandiga från BigBelly som är lagom långa även nu fast jag är på 40+2.
    De har inte så stort sortiment så det borde vara enkelt att hitta.

Lycka till och hör av dig om du behöver hjälp! Vi långa kan behöva stötta varann ibland!

• koninen

dom mjuka trikå byxorna på Hm är INGET för varken lång eller kort... Visst e de mjuka å bra, men jag tillhör dom kortare männiksorna å byxorna är fan för KORTA på mig t o m....

Däremot mamma jeans från HM, de är ju lite längre, tycker jag iaf...

• Tjock kulan

Tack så mycket för alla tips!' i vanliga fall har jag mycket jeans med 36 i längd men nu är jag ju gravid och situationen är inte lika enkel.
    Millia, det är inte det lättast att hitta snygga kostymbyxor i vanliga fall men brukar kunna hitta som passar där det finns tyg i upplägget som jag sedan kan lägga ner så de blir normal långa till mig. Har hitat en superduktig sömmerska.
    Jag är 1,87 lång så jag tror att jag följer corax och fru Lindahls råd om affärer då de nästan är på samma höjd som mig hi hi.

• Alicantina

Jag köpte ett par extra långa jeans idag, på mammasmage i Uppsala, vet ej om den finns i nån annan stad! Kolla på nätet www.mammasmage.se Lycka till

• Mamma till Philip Nova Elliot

här e en till "långis". 172 är jag. funderar på att sprätta upp alla byxor nertill o pressa sen så de stannar nere....för korta brallor e bland de värsta jag vet!

Philip född 021128 och Bebis med BF 070806
  • cybercookie

Hej!
    Jag är 175cm lång och köpte jeans på POP på rea. De är superbra, köpte 44 istället för normala 40 och måste vika upp jenasen lite(har normalt längd 34 på jeans)
    Annars tipsade min trendiga syrra mig om att det är inne med leggings och tunika/klänning så jag börjar så smått gå över till mer sån't. Då spelar de mindre roll hur långa de är. Köpte leggings i 3/4 modell på Lindex och ett gäng söta tunikor i olika modeller på Gina Tricot.

Svar på tråden Mamma byxor för mammor med långa ben?