• Pokergirl

Var hittar jag typ AGA-spisar?

Planerar inför vår köksrenovering som drar igång i vår. Är lite sugen på en spis som påminner om aga men som inte drivs med gas utan el. Har sett den i inredningstidningar men kommer inte ihåg namnet på spisarna. Hoppas någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Var hittar jag typ AGA-spisar?
  • Nicke

AGA 6-4 finns i både gas och el-utförande.

• Pokergirl

N1klas: Okej, tack! Det visste jag inte! Däremot är ju aga svindyra, har för mig det finns en jämförbar till halva priset!

• Pokergirl

N1klas: Fast nu när jag läst lite om Aga har jag svårt att tänka mig något annat - vilken fantastisk spis!!

Ingen som kan rekommendera ngt lite billigare än Aga?

• Nicke

Är det lite äldre, klassisk design du är ute efter?

• Pokergirl

Jag vill ha en "fet" spis! Älskar att laga mat. Vi ska ha ikeas liljestad-kök och då tror jag en sån spis skulle passa bra.

• Pokergirl

Vet du vad det är för prisnivå på dom spisarna? Var ju supersnygga!

• Nicke

Jag tror att det är AGA som tillverkar Rangemaster / Falcon också. De ligger nog på runt 30 000. Inga billiga grejer men det är snygga saker!

• Pokergirl

30´är faktiskt okej, har en spis nu för 17000 men den är jag inte nöjd med. Vet du ngt om märket smeg?

• Nicke

Vet inte mycket om spisar generellt men jag kollade lite eftersom du undrade och jag tycker att gamla spisar är väldigt fina. Helst skulle jag vilja ha en som både går på EL och på "ved".

Smeg såg jag när jag kollade runt. www.smeg.se

• Pokergirl

Hittade en gasspis fr smeg för 25000 hos inwarehouse, nu börjar det likna något!

Svar på tråden Var hittar jag typ AGA-spisar?