• grisekno

Vad kännetecknar en BRA film (enligt dig)

Ja, vad tycker du?

Gjorde en omröstning för ett tag sedan om huruvida "Masjävlar" var en bra film eller inte, och vissa tyckte den var dålig för att den inte var en feelgood-film. Någon sa att hon påverkades så starkt att hon grät efteråt...jag tycker att detta var ett exempel på att filmen var bra, eftersom den gjort sånt intryck....

Jag tycker det är en kombination av bra skådespelare och att filmen gör starkt intryck på en. Valde ändå skådespeleriet. Tyckte "Om du vänder dig om" var en njutning att se pga alla skådespelare, inte en film jag skulle rekommendera om man vill bli upprymd dock...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad kännetecknar en BRA film (enligt dig)
  • hillson

En bra regissör och bra skådisar och ett jävligt bra manus..

walk for freedom.
  • SweetStarAngel

Riktigt otäck skräckfilm är bra film enligt mig eller en ruggig thriller.

• cruZZe

Bra skådespelerie först och främst.

• minatre

Dåliga skådespelare sänker ju filmen direkt så det är viktigt...men är handlingen trist så kan skådespelarna kämpa bäst de vill, det blir inte en bra film ändå så ett bra manus behövs absolut
    Det är inte helt fel om skådespelarna är liite atraktiva..men det är inte ett kriterie för en bra film.

• MrsXanadu

Bra skådisar är ju A och O först och främst. Sen hänger mkt på manus. Och även regisör. Har sett massa urkassa filmer men ändå tyckt att dem haft en bra story. SÅ kanske med rätt skådisar och rätt regisör så hade dem kunnat vara riktigt bra filmer.

Sen spelar det mig mindre roll vilken genre det är så länge filmen tilltalar mig.

• CeeJay

Kombination av flera alternativ : En bra handling som berör, bra skådisar och att filmen inte är förlång och seg

• Trinity78

Att man blir berörd av handlingen

Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?
  • Jossebell

Att jag klarar sitta kvar hela filmen. (har problem med koncentration pga långvarig stress)

• Dino78

KOmbination. En bra filmmåste ha ett bra manus och bra skådepslare och gärna en skicklig regissör.

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Vad kännetecknar en BRA film (enligt dig)