• HotRodDady

nån som har nå soft musik till barnet?

jaaa
    asså.. nå tips på musik.. inte typ... mors lillna gnolle å andra barnlåtar så.. men nånting.. aaah.. hoppas ni fattar vars ja vill komma=)

kan säga att min systerson snart 2 år bara *Ä*L*S*K*A*R* rockabilly och framförallt GoGetters

• Svar på tråden nån som har nå soft musik till barnet?
  • HotRodDady

hallåååå?... inga ungar som diggar annan musik än vimsespedeln som letar efter den blinkande stjärnan?

• HotRodDady

kom igen nu.. nååååååååån måste ju ha nånting å säga

• Xerxez

det beror väl helt på åldern på barnet...

Post hoc ergo propter hoc
  • HotRodDady

jooo men ... liitet=).. ett par år eller så... bara nyfiken i största allmänhet=)

• Xerxez

Förutom barnvisor så spelade vi främst klassisk musik för honom de första åren. Det var toppen.

Nu, vid 2 ½ år så gillar han det mesta som svänger. Pop, rock, country (särskilt country).

Post hoc ergo propter hoc
  • HotRodDady

aaah där ser man=).. ja nån såndärn klassisk musik har ja ingen så de får vara=)

• HotRodDady

wtf.. ere bar en enda är som lirar annan musik än "lollipop" för sina ungar?.. skrämmande

• MTJ

Jag vet en bra skiva som man kan spela för både stora och små. Det är en skiva med Carola den heter Sov på min arm - visor för stora och små.
    Det finns även en sida på nätet www.babyrockrecords.com där det t.ex. finns softare vaggviseversioner med bl.a. Metallica, U2, Led Zeppelin m.fl.

• KaiN

Min dotter blir sjövild när jag sätter på lite motorhead eller annan klassik hårdrock =)

Svar på tråden nån som har nå soft musik till barnet?