• Vårhumlan83

Skötväskor, vad ska man tänka på?

Ska köpa en skötväska men tycker att det är en hel djungel av olika modeller och priser. Jag lägger inte mer än 600 kr på en väska har jag tänkte. Men vad ska man tänka på vid inköpet? Måste det finnas en skötbädd inbyggd? Kan man köpe en helt vanlig väska istället? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Skötväskor, vad ska man tänka på?
  • Isens mamma

Jag köpte en billig skötväska från Brio, svart med en tunt litet skötunderlägg i, men i början hade jag oftast en vanlig väska istället det funkade lika bra. Man tar ju med sig några blöjor och våtservetter, ett extra ombyte och en hadduk - maten finns ju i brösten, om man ammar vill säga.

Många offentliga skötbord är inte så fräscha så då vill man gärna lägga babyn på sin egen handduk eller på en skötbädd istället.

Nu när min dotter är 13 månader har jag oftare brioväskan med mig fetersom det behövs mer packning, mat, dricka, nappar blöjor och kläder i större storlek.

Det jag tycker är viktigast är att det finns många fack i skötväskan så att det är lätt att hitta det man ska ha.

• Saltlakrits

Egentligen så tycker jag (som ovanstående) att en vanlig ryggsäck går lika bra.
    Det enda som är bättre med skötväska är skyddet som ligger i.
    Som Isens mamma skrev så kan det ju vara smutsigt och lite äckligt där man ska byta och då är underlägget jättebra.
    Även om du väljer en skötväska eller en vanlig väska så tycker jag oxå det är bra med många fack.
    Annars får man rota runt som bara den.

Jag har en emmaljunga skötväska. Den billigare. Den kostade 369 kr och för det priset är den jättebra.

Mamma till tre underbara barn!
  • strojes

vi köpte en skötväska på rea. annars hade vi nog köpt en vanlig väska. vi ville ha en ryggsäck och hade turen att hitta en snygg. annars går det ju att välja en väska som passar dig och lägga dit det du vill ha. en skötbädd kan man ju ha löst i väskan.
    Det som är bra så är det mycket fack för alla prylar man ska ha med: blöjor, tvättlappar, skedar, flaskor mm mm

• Vårhumlan83

Tack för tipsen! Kanske kan man köpa ett skötunderlägg separat och lägga i väskan om man nu köper en vanlig väska vill säga?

• strojes

som skötunderlägg kan man ju använda nästan vad man vill. det handlar ju främst om att man vill slippa lägga sin bebis på ett smutsigt golv tex om det inte finns skötbord.

Svar på tråden Skötväskor, vad ska man tänka på?