• Fidelis ad urnam

Vågar man köpa bläckpatroner som inte är märkespatroner?

Killen tycker att det är dumt att betala 217:- för en svart bläckpatron till vår Brothers skrivare när man kan köpa en märkeslös patron som passar till vår skrivare för 94:-
    Jag är extremt skeptisk till att köpa patroner som inte är märkespatroner då jag ärligt talat tror att de är SKIT!

Någon som har erfarenhet av märkeslösa patroner?
    Vad tyckte du?

Är det smartare att köpa märkespatroner då man VET att det man får är bra grejer?

• Svar på tråden Vågar man köpa bläckpatroner som inte är märkespatroner?
  • Razzla

jag köper aldrig orginal och de funkar lika bra.
    De enda är väl att du kanske (inte bevisat) kan få ut några fler med en orginalpatron men de tror jag personligen inte på.

Se i mina ögon att jag ler
  • Freiya

vi köper oxå bara kopior från inkclub.se. dom funkar jättebra! och är vääldans mycket billigare oxå :)
    det enda kruxet e ju då att om det skulle hända nåt med skrivaren pga patronen så gäller inte garantin på skrivaren.

• Fidelis ad urnam

Freiya: Då kanske det är korkat att köpa sådana patroner då vår skrivare enbart är några månader gammal.

• Freiya

TS: jag gjorde det från första början..
    men det beror ju på, jag vet inte hur stor chansen e att det skulle gå sönder nåt. så länge man använder den regelbundet så att inte färgen torkar i patronerna.. då blir det inget skoj. våran gamla skrivare stod utan att vi använde den i ett par månader, och sen kunde vi inte använda den mer för det kom inget bläck när man skrev ut. bara lite streck här och var, fastän man gjorde rent skrivhuvuden å allt det stog att man kunde göra.
    men så länge vi använde den regelbundet så funkade det kanon!

• Fidelis ad urnam

Vår skrivare rengör patronerna dagligen per automatik, så det ska inte vara några problem.

Jag vet inte om jag ska våga. Blir så irriterad på killen då han är ekonomi ut i fingerspetsarna, och SNÅL!

• Trinity78

Jag har haft dåligt erfarenheter av inkclubs patroner. De funkade inte alls lika bra som originalpatronerna.

Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?
  • miniova

om man har canon som vi har så kan färgerna vara lite annorlunda än orginal. Vet inte riktigt hur jag ska förklara med röda blir tex inte den där riktigt röda man vill ha.
    Vi brukar använda oss av billigare patroner och det har funkat bra men nu på slutet så har allt vi skrivit ut i svart blivit lilaaktig, fastän vi har helt nya patroner.
    Har beställt och precis fått hem original patroner, svindyra men vi ska se om det blir bättre nu. Isåf va de patronerna som va felet, annars misstänker vi att skrivaren börjar kurka.
    Men jag rekomenderar dig att prova de billiga patronerna köp hem en omgång så märker du själv!

Svar på tråden Vågar man köpa bläckpatroner som inte är märkespatroner?