• smulan77

Tycker ni som använt flytande bricanyl till era barn att det fungerat??

Hej.

Har fått flytande bricanyl till tösen som är 17 månader mot hennes fruktansvärda hosta. Hon hostar nätterna igenom och sover inte mycket. LÄste på nätet att flytande bricanyl inte anses hjälpa något vidare. Hara fått det utskrivet men vill inte ge det till henne om det inte blir bättre. Hon har varit sjuk av och till i fem månader nu och ätit mycket mediciner. Vill inte ge henne något i onödan.

Så vad har ni för erfarenheter ni som använt det till era barn?Hjälper det eller hostar de lika mycket ändå??

• Svar på tråden Tycker ni som använt flytande bricanyl till era barn att det fungerat??
  • Rosa Helenae

Min dotter som är sex månader har precis slutat med Bricanyl och jag tyckte att det hjälpte henne. Kanske kan effekten bero på vad för typ av hosta barnet har. Min dotter hade mycket slem och var rosslig långt ner i bröstet och då hade det god effekt eftersom andningen unerlättas.

• uniMog

Ja det tyckte jag absolut.

Nullus Anxietus
  • A C R

Det hjälpte jättebra på våran son som dessutom tyckte att det smakade jättegott men det verkade inte särskilt länge så nu har han fått astmamedicin i inhalator istället.

• smulan77

ok, kanske värt att göra ett försök då. Hon sover varken nattetid eller dagtid för så fort hon ligger ner så startar värsta hostmaratonet. Tack för era svar!!

• Bamseboy

Hejsan !!'
    Min son är nu elva månader, ända sedan han har haft hosta på nätterna. Vi fick efter ca 2,5 månad bricanyl flytande och det hjälper oss. Jag tycker absolut att du ska pröva. Hjälper det så kör med det i typ nån vecka och gör sedan ett uppehåll och kommer då hostan tillbaka och du börjar med bricanyln igen och hostan slutar då. Då tycker jag du ska begära en astma utredning. Vi har fått göra det med våra två äldre barn. Om du undrar nåt så är det bara att fråga.

Svar på tråden Tycker ni som använt flytande bricanyl till era barn att det fungerat??