Fler barn med "Krupp"-hosta..?
Min lilla tjej har "krupp-hosta" jätteofta och det verkar som om ingen medicin hjälper! Hon hostar alltid tills hon kräks, HELA nätterna! Någon mer som har det såhär?
Kram /Jessie
Min lilla tjej har "krupp-hosta" jätteofta och det verkar som om ingen medicin hjälper! Hon hostar alltid tills hon kräks, HELA nätterna! Någon mer som har det såhär?
Kram /Jessie
"Puff"
Min yngsta, 2½, har haft falsk krupp sen han var bebis. Alltså vid förkylningar, inte annars. För honom funkar Lepheton bra, vid svårare anfall får han Betapred oxå.
Det tar en stund innan medicinen verkar men efter 45 min- 1h brukar det lugna ner sig och nu är det snart 1½ år sen vi behövde åka in akut.
Jag har lärt mig känna igen anfallen o känner mig ganska säker på när det är dags att sätta in medicin o när det är läge för att ge Betapred.
Har ni sökt läkare?
Min son har också falsk krupp och det är bara adrenalininhalationer som hjälper. Han har dessutom astma och vid ett tillfälle fick han både astmaanfall och falskkrupp samtidigt. Läskigt!
Hejsan !
Har tre barn med krupphosta. Lepheton hjälper inte här ett smack utan det är bara betapred som hjälper. Sedan varm vattenånga är jättebra. Luftfuktare är superbra att ha hemma och använda inomhus vintertid då det är så torr luft. Kylan är också bra men det är ju beronde på vars man bor. Jag bor i norrland så kylan har vi. Har du några frågor så svarar jag gärna så gott jag kan.
Ella 2 ½ får också krupp ibland. För oss hjälper Lepheton och Molipect för stunden men vi har alltid fått åka till VC dagen därpå och få betapred för det har inte släppt helt.
Om man inte har luftfuktare kan man hänga en fuktig handuk på elementer då blir det fuktigt.
Vad har ni för medicin. Man bör alltid söka läkare första gången barnet har misstänkt krupp eftersom det kan vara annat och för att få tex medicin utskriven.