• Cappes mamma

Hur ofta ska man vaccinera en innekatt??

nu måste jag få ett ordentligt svar..för alla jag frågar säger olika!här inne finns det kunniga människor det vet ja....

• Svar på tråden Hur ofta ska man vaccinera en innekatt??
  • Skogsgrön

Om du vill vaccinera din innekatt ska du göra det årligen. Precis som med utekatter. 1a gången gör man det 2ggr i följd. Sen 1ggr/år. MEN, det finns många som väljer att ALDRIG vaccinera sin innekatt eftersom de resonerar som så att katten inte kommer i kontakt med andra katter och därför inte behöver vaccineras. Själv har jag innekatter som går ut i koppel och vaccinerar dessa årligen.

• Nananas

Jag köpte min Maine Coon hona av en seriös uppfödare o hon rekommenderade en gång om året. Det gör även distriktsveterinären som jag tar henne till. Och hon är endast innekatt.

*Let love be your energy*
  • Zenobia

1 gång om året ska man vaccinera katten. MEn sen beror det vad för nåt vetrinären använder. För vissa vacciner räcker med vart annant år eller vart tredje.

• Cappes mamma

Tack för svaren!ska nämligen sterilisera min hona om några veckor och sist hon är vaccinerad är för typ 1½ år sedan när jag chipmärkte henne.
    och min hane köpte jag för 1 år sen och då var han i regel nyss vaccinerad.
    då kan jag ju passa på att vaccinera båda när jag har tid hos veterinären.

• Rottis77

Det beror på vilket vaccin man använder. Det finn ett vaccin man bara ger vart tredje år på innekatter

• Cappes mamma

rottis77-vet du vad det är för vaccin?

• Cappes mamma

ok!tricat är honan vaccinerad med och hanen med felocell!

• Kenzie

Enligt sverak behöver man nu bara vaccinera vartannat år från ett års ålder.

Svar på tråden Hur ofta ska man vaccinera en innekatt??