Hur ofta ska man vaccinera en innekatt??
nu måste jag få ett ordentligt svar..för alla jag frågar säger olika!här inne finns det kunniga människor det vet ja....
nu måste jag få ett ordentligt svar..för alla jag frågar säger olika!här inne finns det kunniga människor det vet ja....
Om du vill vaccinera din innekatt ska du göra det årligen. Precis som med utekatter. 1a gången gör man det 2ggr i följd. Sen 1ggr/år. MEN, det finns många som väljer att ALDRIG vaccinera sin innekatt eftersom de resonerar som så att katten inte kommer i kontakt med andra katter och därför inte behöver vaccineras. Själv har jag innekatter som går ut i koppel och vaccinerar dessa årligen.
Jag köpte min Maine Coon hona av en seriös uppfödare o hon rekommenderade en gång om året. Det gör även distriktsveterinären som jag tar henne till. Och hon är endast innekatt.
1 gång om året ska man vaccinera katten. MEn sen beror det vad för nåt vetrinären använder. För vissa vacciner räcker med vart annant år eller vart tredje.
Tack för svaren!ska nämligen sterilisera min hona om några veckor och sist hon är vaccinerad är för typ 1½ år sedan när jag chipmärkte henne.
och min hane köpte jag för 1 år sen och då var han i regel nyss vaccinerad.
då kan jag ju passa på att vaccinera båda när jag har tid hos veterinären.
Det beror på vilket vaccin man använder. Det finn ett vaccin man bara ger vart tredje år på innekatter
rottis77-vet du vad det är för vaccin?
Det heter purevac RCP.
ok!tricat är honan vaccinerad med och hanen med felocell!
Enligt sverak behöver man nu bara vaccinera vartannat år från ett års ålder.
cappes mamma: Tricat är det varje år med, likaså felocell.