Vad funkar bäst mot halsbränna?
Har de senaste dagarna råkat ut för jätte jobbig halsbränna. Det enda jag har hemma är Samarin och det fukar inte alls. Finns det nån som vet nåt bättre som fungerar?
Har de senaste dagarna råkat ut för jätte jobbig halsbränna. Det enda jag har hemma är Samarin och det fukar inte alls. Finns det nån som vet nåt bättre som fungerar?
Rennie... e bra..
Försök undvik apelsin och kaffe
Mariekex och Ramlösa.
Ja inte Gaviscon i alla fall...
Jag hade värsta halsbrännan från v24 tills minuten efter lilltjejen va född. Mitt ända hjälpmedel under denna långa tid va mineralvatten. Prövade flytande gaviscon men är saååå kräkmagad att kväljningarna kom omedelbart. Lycka till
Började med Blutsaft och halsbrännan kom i samma veva. Tack för tipsen,ska testa och se om det blir bättre.
novalucol tar bort halsbrännan/sura uppstötningar direkt..
Finns med mintsmak i form av tuggtablett..
säjer oxå novalucol..o undvika stark mat,kaffe måltider för nära sänggående..knapra morot, drick vatten..
Jag har precis provat att äta sötmandel!
Det funkar jättebra på mig!
Önskar att jag provat det tidigare så man sluppit att plågas så mkt.
Jag tar samarin, det funkar för mig.
Håller med kardemumma
Sötmandel var superbra!
Förr använde jag flytande Gaviscon det fungerar jättebra. Men eftersom jag måste ha något var kväll/natt för att jag ska klara mig utan att kräkas i munnen i sömnen så har jag börjat med att ha ett glas samarin vid sängen. Var gång jag vaknar med halsbränna klunkar jag lite samarin och sen kan jag sova igen. Kanske lite jobbigt för man vaknar ju ett par ggr per natt och man måste dricka var gång man varit på toan för annars kommer halsbrännan igen. Men det smakar inte skit iaf som Gavisconen gör...=P
mineralvatten o samarin!!
Fick tipset sötmandel av en väninna, tvivlade på att det skulle funka, men se det gjorde det!
Testa sötmandel!
För mig funkar drycker med kolsyra alldeles utmärkt
Hej Sötmandel är bra!
En gammal huskur är att skiva ett par okota potatisar och låta ligga i en tillbringare vatten ett par timmar Har inte provat det än.....Undviker stark & fet mat Jag har oxå läst att man ska undvika godis men det är svårare....
När det inte är så mycket blir det Samarin och sen när det slår till ordentligt hjälper Rennie bra.
Losec Mups, filmjölk och Rennie.
Lycka till!
Jag tipsar som vanligt om Losec MUPS. Då blir du av med halsbrännan helt och du behöver bara ta en tablett om dagen istället för maxdos av de svagare. Jag blev inte hjälpt av något annat än Losec MUPS och jag provade alla huskurer och dieter och andra halsbrännepreparat.
Ett glas vanlig filmjölk har fungerat jättebra för mig. det mildrar så himla mycket, speciellt om man vaknar på natten och det är förj----igt. Hoppas du slipper halsbrännan snart.
Vill du inte ta mediciner så kan jag rekommendera:
bananer, knäckebröd (utan pålägg) och framförallt mandel (sisådär en 6-7 st).
Att dricka fil eller mjölk kan också hjälpa, framförallt om man har mer magkatarr liknande känningar.
Finns också en bra yogaövning som jag kan rekommendera, den brukar göra att halsbrännan släpper. Kolla på denna länk, du behöver inte sitta med benen som på bilden, utan det går bra att sitta på en stol också, om du inte når händerna bakom ryggen, ta hjälp av en halsduk eller ett skärp. Det viktiga är att bröstkorgen öppnas upp ordentligt.... www.yogajournal.com/poses/689_1.cfm
Försök också sova med huvudet högt.