• jagälskarallaminabarn

Kan näsblod som kommer plötsligt bero på graviditeten?

Då jag aldrig, vad jag kommer ihåg i alla fall, har fått näsblod plötsligt innan (knappt fått det alls) undrar jag om det kan bero på graviditeten? Är det större risk för att det kommer så oväntat fler gånger eftersom det gjorde det nu? Tack på förhand för svaret! God Jul och Gott Nytt År!

• Svar på tråden Kan näsblod som kommer plötsligt bero på graviditeten?
  • drömvärld

Jag har läst att det är vanligt att man får näsblod i slutet av graviditeten (kanske redan i mitten... kommer inte ihåg exakt).

• hjartat73

Hej!

Jag hade mycket näsblod under min förra graviditet.

Kramar

• Scraptroll

Jo vad jag hört så kan blodkärlen bli tunnare när man är gravid o vissa kan därför mycket lättare blöda näsblod.

• Unni

När jag var med min dotter(innan jag visste) så var nog första tecknet näsblod! *kram*

• Limpis

Jag vet inte... men jag har för mig att näsblod även kan beror på järnbrist, som ju också är vanligt under graviditet.

Själv blödde jag (mycket!) näsblod tre morgnar för två veckor sedan (ca v. 13), och det var annars säkert fyra år sedan sist, så jag misstänker att det kan ha med "Ärtan" att göra

Hoppas du mår bra!

• Nalle Puh77

Jag har nästan aldrig haft näsblod heller innan.

Men nu under min graviditet har det bara kommit helt plötsligt och verkligen bara runnit blod ur näsan så du är inte ensam.

Önskar Er en God Jul & Gott Nytt År

• Marre66

Jag har bara blödit näsblod 1-2 ggr fram tills graviditeten. I mitten av graviditeten bara forsade det ut, 3 ggr samma dag och någon gång senare. Sen har det upphört igen....

• Peztis

Oh ja, det tillhör graviditeten!

Det har med hormonerna att göra, som vanligt... slemhinnorna förtunnas, mer blod i kroppen.
    Jag blöder nästan så fort jag nyser eller snyter mig och har gjort så hela graviditeten.

• lill linda 82

Här är en till som blöder.... Känns som att det kommer ut 0,5dl blod varje gång, det är bara att luta sig över handfatet för papper hjälper inte... =) Får anväda en hel rulle isåfall..

• kam

Jag har också haft det några gånger. Det är inget ovanligt tydligen, men lite otrevligt.

Svar på tråden Kan näsblod som kommer plötsligt bero på graviditeten?