• reserverad

Vad koper ni billigt respektive dyrt av i smink?

Nar det galler smink, cremer, shampoo osv vad tycker ni att man kan kopa billigt och vad satsar ni mer pengar pa?

Sjalv tycker jag hudvard for ansiktet ar vard att satsa pa men for en mascara t ex tycker jag att 100-150 spann racker, om jag tycker den ar bra forstas. Shampoo koper jag bara pa salong, skulle aldrig kopa det pa ICA.

Hur gor ni andra?

• Svar på tråden Vad koper ni billigt respektive dyrt av i smink?
  • stinis84

själv satsar jag hellre på en bra mascara än bra shampoo.men ögonskuggor köper jag billigt. då kan man variera lite mer. däremot är en riktigt bra ansiktskräm värd att lägga lite mer på. har man tur slipper man underlagskräm o puder o sånt då..

• mallansprallan

Minst pengar lägger jag nog på schampo, har ett schampo för typ 25 kronor som jag är nöjd med. Puder är det jag lägger mest pengar på men det håller ju väldigt länge också. Betalar mellan 300-500kr för en puderdosa.

• Dramaonline

Foundation köper jag "dyrt".
    Nyans och konsistens är viktigt...

Läppglans, ögonskuggor, "glitter och färg" köper jag billigt.
    Spelar ingen roll om det är av lägre kvalité, för jag använder det ändå inte många gånger innan jag (eller modet) gått vidare...

• Kix01

Jag köper dyra mascaror (YSL óch Lancôme) samt puder från Clinique och läppglans/läppstifr från Dior. Ögonskugga kan jag köpa billigt, schampoo och kajal likaså.

• Hemera

Dyr mascara och billiga nagellack och kajal!

• reserverad

Jag laste i Cosmo tror jag det var att shampoo, hudvard och foundation/puder var det man skulle satsa pa.

Lappstift och mascara daremot behovde man inte satsa nagra stora pengar pa.

Dom sa att dyrare ogonskuggor hade mer pigment sa det kunde man satsa mer pa.

• mallansprallan

Men jag måste ju säga att dyra märken inte innebär att det är det bästa. Jag har använt "frisörschampo" men min hårbotten  mår inte bra av det så nu har jag min billiga

Jag har provat flera olika mascaror och de två bästa jag har använt har kostat 50kr respektive 200kr.

• Guldhjärtat

Jag köper mest dyrt i hudvård, Kerstin Floarin produkter (en stor flaska rengöring ca 600 Schampo funkar fint från vanlig matvaraubutik för runt 25-30:-

• Lamilla

Ansiktsrengöring samt krämer och ögonkräm: Dermatologica, MD och Creme de la Mer.

Foundation: Kanebo, Mac eller NARS.

Mascara: Maybeline Great Lash- Billig men den bästa jag provat!

Shampo och inpackning: Kerasté, Redkan och Bumble and Bumble.

Det billigaste jag använder i princip är min mascara, läppglans (Clinique) och min bodykräm ifrån Biotherm. Allt annat är relativt 'dyrt.

• Oliwa

ALLT jag köper på det området är billigt, schampo, duschcreme osv från ica, lotion fr apoteket, smink fr kicks osv.

Det enda lite dyrare jag kan hitta i badrummet är cartierparfym och Elizabet Arden 8h creme...

(Men så ser jag ju ut därefter också, haha!)

• Oliwa

Lamilla -Bodykräm fr Biotherm och läppglans från Clinique, skulle det vara BILLIGT? Du och jag borde gå ut o shoppa någon dag!!

• mrs holiday

Jag köper dyrare foundation,concealer, kajal, hudvård (rengöring+creme)och framför allt stylingprodukter till håret. Schampoo och balsam köper jag dyrare ibland, lite beroende på humör och ekonomi, jag är t ex mer sugen på dyrt schampo om jag precis har klippt mig. Nagellack, ögonskugga, duschcreme och bodylotion får gärna vara billigare märken.

• Poena

Schampo, balsam etc - salongmärken, men köper dem billigare på hqhair.com eller lookfantastic.com Hudvård - Dermalogica, men köper på ebay.com Mascara - har såväl en favorit i Apotekets volymmascara, annars är det Lancôme som gäller. Foundations, rouge - köper mineralsmink (Everyday Minerals) billigt från USA Concealer - dyrare märken som Helena Rubenstein, YSL Ögonskuggor, läppglans - funkar bra med billiga som dyra.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • väntar o längtar

Lägger rätt mycket pengar på både hud och hårvård. Smink är det lite mer blandade produkter.

Hårvård: Redken normalt men just nu provar jag Paul Mitchell

Hudvård: MD Formulations

Smink: i.d; foundation, rouge, concealer, mineral veil
    Clinique, Lancome, Biotherm; ögonpennor
    HM, Loreal, Make up store; ögonskuggor, läppglans
    Dior, Nivea; mascara

• Yummie

Allt smink och hudvård för ansiktet köper jag från de dyrare märkena.

Hårprodukter, bodylotion och nagellack lägger jag inte så jättemkt pengar på. Mellan 30-100 kr per produkt.

• Linda1976

Dyrt: Ansiktstvätt, krämer, mascara, kajal, ögonskuggor, underlag, nagellack, schampoo, balsam, läppstift, läppglans

Mellandyrt: Mascara, ögonskuggor, läppglans, nagellack

Billigt: Bodylotion, nagellack

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • sandra1984

Allt smink i stort sett köper jag dyrt..eller dom är dyra-egentligen.
    Men det finns en loppis jag brukar gå på 2-4 gånger per år...där köper jag alltid massor av dyrt smink för halva priset.
    Mycket jag köper är Max factor..hmm om det stavas så,även andra bra märken.
    Mascara,kajal,underlagskräm med mera betalar jag bara 50- 60 kronor styck där.
    I butik kostar dom oftast 13-150 kronor styck.

• Pokergirl

sandra1984: smink på loppis??? Är de oöppnade produkter med ok bäst före datum?

• sandra1984

Ja,på loppis eller vad det heter så är allt som säljs oöppnat och oanvänt.
    Det är precis som att shoppa i butik,men på loppisen är allt typ halva priset,och där får man hålla sten hårt i väskan he he..och sen är det ingen fin lokal.
    Men det är ändå skoj att kika..och där köper vi,jag,syrran och några vänner alltid smink.

Var sminket kommer ifrån vet jag inte,vill nog ej veta he he.

Svar på tråden Vad koper ni billigt respektive dyrt av i smink?