Vilka p-piller använder man vid PCOS?
Vilka olika p-piller skriver de ut för att hålla hormonbalansen i schack om man har pco-s? Är det olika hormonhalter i dem, kan man få med mer eller mindre östrogen i?
Vilka olika p-piller skriver de ut för att hålla hormonbalansen i schack om man har pco-s? Är det olika hormonhalter i dem, kan man få med mer eller mindre östrogen i?
Jag har PCO....och äter piller för att hålla den i schack...men nu har jag uppehåll med dem då jag går igenom IVF....men jag äter annars Yasmine tidigare åt jag Diane men mådde så dåligt av dem....Jag äter inte ppillrena föratt hålla någon graviditet borta då jag ändå inte har några äggledare kvar utan äter för att hålla PCO i schack...då jag har lite fet hy,finnar och cystor som kommer hela tiden...
p-pillren bör var antiandrogena dvs moteverka maliga hormoner och det är vanligast med kombinations p-piller ( innehåller 2 hormoner). tex Yasmin och Desolett.
Har nu kollat upp pillrena och Diane innhåller 0.35mg östrogen och Yasmin 0.30mg om jag fattade rätt...
Okay, så det är bara Diane och Yasmin som man använder sig av?
och Desolett vilka är de vanligaste vid PCOS.
Vet inte om det är bara dessa...jag har blivit ordinerad dessa sorter iallafall..
Jag använde Diane när jag inte ville bli gravid. Tyckte nog att de hade effekt på finnarna jag hade då. Däremot har min feta hy nästan helt försvunnit sedan jag började med Metformin.
Jag åt Diane innan vi började med IVF svängen..Jag mådde jättebra av dom..Inga finnar och ingen viktuppgång..Om jag får ett barn nån gång så tänker jag äta Diane hela livet sen...Hatar finnar=(