Den korrekta innebörden av ordet Fitta
Jag tycker att ordet Fitta är grovt och äckligt. Men sedan jag fick reda på dess ursprungliga betydelse, så är det egentligen ett vackert ord.
Är det någon här som vet vad det betyder?
Jag tycker att ordet Fitta är grovt och äckligt. Men sedan jag fick reda på dess ursprungliga betydelse, så är det egentligen ett vackert ord.
Är det någon här som vet vad det betyder?
Fuktig våtmark eller något liknande
"Fuktig mark" eller liknande
är det typ inte våt ängsmark eller något sånt?
hade en diskuttion om detta nyss, då läste vi på internet "söndags öppet" kan man även kalla kvinnans könsorgan.
Instämmer med föregående skribenter.
Söndagsöppet?!
Tja, bättre det än Seven-Eleven
Japp, fuktig, våt ängsmark är den korrekta innebörden. Men hur kommer det sig att det idag uppfattas (iaf av mig) som ett fult och grovt ord?
Undrar jag också, vem är det som har betsämmt att det måste vara ett fult ord.....?????
Jaa, det har väl blivit fel använt nån gång och sen har det hängt med?
Om man är modig kan man ju försöka ladda ordet med sitt ursprungliga innehåll? Typ "jag ska gå ut i skogen, men jag tar stövlarna ifall jag stöter på en fitta." *flinar*
Ordet kåt är ju lite samma sak, det betydde ju typ "välmående" för bara ett hundratal år sedan!
Ja, det är det jag också undrar. Vem bestämmer att ett fint ord skall användas som skällsord och bara låta otrevligt.
för många killar på högstadiet skriver fitta på skåpen hos tjejer som har en stpämpel på sig att legat med många killar, som dom oftast inte ens har. och många skrker det när dom e arga eller slår sig, eller andra negativa situationer.