• Trancequeen

Klickljud i näsan

Detta är verkligen inte av känslig natur, men jag valde denna tråd, eftersom frågan rör min kropp

Ofta när jag ska gå och sova och andas genom näsan, så uppstår ett klickljud inne i näsan. Det låter helt sjukt och min sambo har börjat skratta några gånger, då detta kan hålla på ett bra tag. Det är när jag andas ut som det "klickar" till

Är det någon här som vet vad detta är?

• Svar på tråden Klickljud i näsan
  • Sunflower

Ja, min man har det så och jag blir vansinnig när han klickar. Bara när han sover, men jag blir skvatt galen av att behöva lyssna på det.

Har ingen aning om vad det är, men det är lika irriterande som snarkningar.

• Trancequeen

Sunflower: Hehe, men det är ju ingenting man rår för Jag brukar bara ligga där och lyssna, och när jag blir less så brukar jag harkla mig, då försvinner det oftast

• Sunflower

Annars brukar det hjälpa att ta Rinexin (slemhinneavsvällande tabletter), men det kan han ju inte göra i all evighet.

• Anonym

Min sambo har också dessa klickljud för sig och jag blir tokig av ligga och lyssna på det. Det händer bara när han sover här med. Petar på honom och han andas in hårdare en gång så brukar det försvinna sen. Tack och lov

• Trancequeen

Sjukt, undra vad det är för något? Jaja, skönt att höra att det inte verkar vara något större fel på mig

• Sunflower

Jag trodde bara det var min man som "klickade" . Skönt att höra att det finns fler

Undrar också vad det är... Har en fundering, eftersom min man snarkar mycket så tror jag att har en slapp gom (vanligt bland snarkare och går att operera). Det gör att det uppstår ett klickande ljud när han slappnar av (vid sömn) och gomen stöter i svalget. Men det är bara vilda spekulationer.

• Trancequeen

Sunflower: Vad jag vet så snarkar jag inte särskilt mycket, och dessutom så upplever jag att ljudet kommer från näsan, inte gommen, men på något sätt så lät det inte helt galen

• Sunflower
    Trancequeen skrev 2007-01-29 20:53:09 följande:
    Sunflower: Vad jag vet så snarkar jag inte särskilt mycket, och dessutom så upplever jag att ljudet kommer från näsan, inte gommen, men på något sätt så lät det inte helt galen
    Vi får nog anlita en öronnäsahalsexpert
  • Trancequeen

Haha, det låter som det enda rätta.

• Lady Java

Skönt att höra att man inte är ensam om att sova med en "klickare"... Jag är så elak att jag väcker honom och säger "David, du klickar!" (han heter inte David egentligen). Då brukar han be om ursäkt!!! Sen somnar han om omedelbart. Ibland med, ibland utan klickanden.

Han snarkar inte i alla fall! *glad*

• Chaplin

Åh, så där låter min man också! Trots att jag vet att han inte rår för det kan jag bli helt galen när jag vaknar av det mitt i natten och sedan inte kan sova!!! Jag brukar putta lite på honom, så brukar det sluta förr eller senare.

Han snarkar inte kan jag tillägga.

Svar på tråden Klickljud i näsan